Pēc lidmašīnas avārijas Dienvidkorejā Boeing akcijas krītas

Joprojām tiek izmeklēts svētdien notikušās avārijas iemesls, kurā visi 175 pasažieri un četri no sešiem Jeju Air Boeing 737-800 lidojuma apkalpes locekļiem gāja bojā.

Boeing akciju vērtība pirmdien piedzīvoja vēl vienu sitienu ar 4% kritumu.

Katastrofas iemesls joprojām tiek izmeklēts, un aviācijas eksperti ir ātri nodalījuši svētdienas incidentu no uzņēmuma agrākajām drošības problēmām.

Alans Praiss, bijušais Delta Air Lines galvenais pilots, kurš tagad ir konsultants, sacīja, ka nebūtu pareizi saistīt svētdien notikušo incidentu ar divām iepriekšējām avārijām, kurās bija iesaistīts Boeing lidmašīnu 737 Max 2018. un 2019. gadā.

Boeing 737-800, kas avarēja Dienvidkorejā, norādīja Praiss, ir: “Ļoti pārbaudīta lidmašīna. Tā atšķiras no Max…Tā ir ļoti droša lidmašīna.”

2024.gads jau bija smags gads amerikāņu aviācijas gigantam. Taču, kad viena no kompānijas lidmašīnām svētdien avarēja nosēšanās laikā Dienvidkorejā, tas noslēdza Boeing īpaši sarežģīto gadu.

Gadu desmitiem Boeing ir saglabājis lomu kā viens no Amerikas ražošanas milžiem. Taču pēdējā gada atkārtotās nepatikšanas ir bijušas postošas. Uzņēmuma akciju cena 2024. gadā ir samazinājusies par vairāk nekā 30%.

Uzņēmuma drošības reputāciju īpaši aptraipīja 737 Max avārijas, kas notika pie Indonēzijas krastiem un Etiopijā ar mazāk nekā piecu mēnešu starpību 2018. un 2019. gadā, un kopā gāja bojā 346 cilvēki. Piecu gadu laikā kopš tā laika Boeing ir zaudējis vairāk nekā 23 miljardus dolāru (22,1 miljardu eiro). Un tas ir atpalicis no sava Eiropas konkurenta Airbus jaunu lidmašīnu pārdošanā un piegādē.

Rudenī 33 000 Boeing mašīnistu pieteica streiku, kavējot kompānijas bestsellera 737 Max, lidmašīnu 777 un kravas lidmašīnu 767 ražošanu. Streiks ilga septiņas nedēļas, līdz Starptautiskās mašīnistu un kosmosa darbinieku asociācijas locekļi piekrita piedāvājumam, kas četru gadu laikā ietvēra algu palielinājumu par 38%.

Gads bija sācies slikti. Janvārī aviokompānijas Alaska Airlines lidojuma laikā 737 Max atvērās durvju spraudnis. Federālie regulatori atbildēja, nosakot ierobežojumus Boeing lidmašīnu ražošanai, kas, viņuprāt, paliks spēkā, līdz jutīsies pārliecināti par ražošanas drošību uzņēmumā.

Jūlijā Boeing piekrita atzīt savu vainu sazvērestībā krāpšanā, lai maldinātu Federālās aviācijas administrācijas regulatorus, kas apstiprināja 737 Max. Ņemot vērā Boeing nepilnīgos atklājumus, FAA apstiprināja minimālu, datorizētu apmācību, nevis intensīvāku apmācību lidojumu simulatoros.

Apmācība ar simulatoriem būtu palielinājusi aviokompāniju izmaksas par Max ekspluatāciju, un, iespējams, dažs tas būtu pamudinājis iegādāties lidmašīnas no Airbus. (Prokurori sacīja, ka viņiem trūkst pierādījumu, lai apgalvotu, ka Boeing maldināšanai bija nozīme avārijās.)

Boeing ir centies mainīt savu kultūru. Spēcīga spiediena dēļ par drošības jautājumiem Deivids Kalhouns augustā aizgāja no izpilddirektora amata. Kopš janvāra 70 000 Boeing darbinieku ir piedalījušies sanāksmēs, lai apspriestu veidus, kā uzlabot drošību.

 

Iesaki šo rakstu citiem!

Pievienot komentāru