Cenšoties pārveidot globālo skaistumkopšanas ainavu, L’Oréal pārņems visu Kering skaistumkopšanas portfeli, sākot no Creed nišas smaržām līdz Gucci kosmētikas līdzekļiem.
L’Oréal un Kering svētdien paziņoja par stratēģisku aliansi, kuras ietvaros franču kosmētikas gigants iegādāsies Kering premium skaistumkopšanas biznesu par 4 miljardiem eiro.
Darījums nozīmē, ka L’Oréal noslēgs 50 gadu licencēšanas līgumus dažiem no Kering ikoniskākajiem zīmoliem, īpaši Gucci, Bottega Veneta un Balenciaga. L’Oréal pārņems arī Kering smaržu līniju Creed.
“Apvienojot spēkus ar pasaules līderi skaistumkopšanas jomā, mēs paātrināsim smaržu un kosmētikas izstrādi mūsu lielākajām smaržu mājām, ļaujot tām sasniegt mērogu šajā kategorijā un atraisīt savu milzīgo ilgtermiņa potenciālu,” sacīja Kering jaunieceltais izpilddirektors Luka de Meo.
“Kopā mēs arī iekarosim jaunas labsajūtas robežas, apvienojot nepārspējamo L’Oréal pieredzi ar mūsu unikālo luksusa klāstu,” piebilda Meo.
Kering ir Parīzē bāzēta luksusa grupa, kas vislabāk pazīstama ar augstās modes un ādas izstrādājumu zīmoliem, tostarp Gucci, Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga un Alexander McQueen.
Ar šo zīmolu, kā arī Kering Eyewear, starpniecību uzņēmums lielāko daļu no saviem 17,2 miljardu eiro gada ieņēmumiem gūst no rokassomiņām, apaviem, gatavās apģērba un aksesuāriem.
Kering, ko kontrolē Pinault ģimenes holdinga uzņēmums Artémis, ir bijis spiests atdzīvināt Gucci, tā lielākā zīmola, izaugsmi.
Turpretī L’Oréal ir tīra darbības joma gigants, kas koncentrējas tikai uz skaistumkopšanas līdzekļiem, un tā pārdošanas apjoms 2024. gadā bija 43,48 miljardi eiro.
Franču grupa pārdod kosmētiku, ādas kopšanas līdzekļus, matu kopšanas līdzekļus un smaržas četrās galvenajās nodaļās — patēriņa preces, L’Oréal Luxe, profesionālie produkti un dermatoloģiskā skaistumkopšana.
Ar plašiem globāliem ražošanas un izplatīšanas tīkliem L’Oréal pārvalda daudzus zīmolus no sākuma līdz beigām, vienlaikus pārvaldot arī luksusa skaistumkopšanas licences modes namiem.
Svētdien paziņotais darījums nostiprina L’Oréal dominējošo stāvokli luksusa skaistumkopšanas jomā, vienlaikus ļaujot Kering samazināt parādu un pārorientēties uz savu pamatdarbību. Kering parāds jūnija beigās sasniedza 9,5 miljardus eiro papildus 6 miljardiem eiro ilgtermiņa nomas saistībās.
“Esmu sajūsmā par iespēju izveidot šo ilgtermiņa stratēģisko aliansi ar vienu no pasaules prestižākajām, radošākajām un tālredzīgākajām luksusa preču grupām. Šī partnerība vēl vairāk nostiprinās mūsu pozīciju kā pasaules vadošais luksusa skaistumkopšanas uzņēmums un ļaus mums kopā izpētīt jaunas iespējas labsajūtas jomā,” sacīja L’Oréal izpilddirektors Nikola Hieronīms.
“Ar Creed palīdzību mēs nostiprināsimies kā viens no vadošajiem spēlētājiem strauji augošajā nišas smaržu tirgū. Gucci, Bottega Veneta un Balenciaga ir izcili augstās modes zīmoli ar milzīgu izaugsmes potenciālu.”
Īpaši ievērojama ir šī līguma divējāda struktūra. L’Oréal ne tikai pārņems Kering luksusa zīmolu skaistumkopšanas un smaržu izstrādes pārvaldību, bet abas grupas arī izveidos ekskluzīvu 50/50 kopuzņēmumu, lai izpētītu biznesa iespējas labsajūtas un ilgmūžības jomā — jomās, kas arvien vairāk krustojas ar augstākās klases skaistumkopšanu.