Ķīnas lielākais iepirkšanās pasākums sākas piecas nedēļas agrāk, lai stimulētus tēriņus

Ierasts, ka Ķīnas lielākais tiešsaistes iepirkšanās pasākums katru gadu notiek 11. novembrī. Taču šogad izpārdošana jau ir sākusies oktobra vidū, kas ir daļa no Ķīnas mazumtirgotāju centieniem palielināt tēriņus lēnajā tirgū.

Ķīnu ir nomocījušas tādas problēmas kā pieaugošais jauniešu bezdarbs, ilgstoša nekustamo īpašumu krīze, liels valdības parāds un notiekošais tirdzniecības konflikts ar ASV, kas viss liek valsts patērētājiem samazināt tēriņus.

Ķīnas valdība ir tērējusi miljardus, izmantojot ģimenes subsīdijas, lielākas algas un atlaides patēriņa precēm, lai to novērstu, taču mazumtirdzniecības pieaugums joprojām neatbilst cerībām.

Sākotnēji Alibaba radītais Singles’ Day kā ķīniešu iepirkšanās festivāls ir līdzīgs Amazon Prime Day vai Black Friday akcijām citviet pasaulē.

Pasākums, kas ir galvenais ieņēmumu virzītājspēks gada pēdējā ceturksnī, tiek atzīmēts ar lielām atlaidēm tiešsaistē un veikalos, un lielākā daļa mazumtirgotāju valstī konkurē par izpārdošanām.

Gadu gaitā izpārdošanas logs ir attīstījies no vienas dienas līdz vienam no gada lielākajiem iepirkšanās pasākumiem, ko bieži vien ievada ekstravaganti atklāšanas pasākumi, kuros piedalās tādas popzvaigznes kā Džesija Dž.

Taču šogad mazumtirgotāji savas izpārdošanas kampaņas uzsāka oktobrī, kas sakrita ar Ķīnas Zelta nedēļas brīvdienu beigām.

Tādas platformas kā Taobao, JD.com un Douyin aktīvi reklamē “11.11” izpārdošanas, savās lietotnēs izmantojot reklāmkarogus ar atlaidēm un kuponiem.

Alibaba, kas pārvalda e-komercijas platformas Taobao, Tmall un AliExpress, savā ziņu centrā paziņoja, ka šī gada “11.11 Globālais iepirkšanās festivāls” sākas 15. oktobrī.

Uzņēmums savos meklēšanas un ieteikumu rīkos izmanto arī mākslīgo intelektu, lai pircējiem būtu vieglāk orientēties plašajās vietnēs un ieteikt atbilstošus produktus.

Ķīnas patērētāji kopš Covid-19 pandēmijas ir ieviesuši piesardzīgākus tēriņu paradumus — šī tendence ir turpinājusies, valstij turpinoties cīnīties ar deflāciju.

Tēriņu krīze ir īpaši smagi skārusi augstākās klases mazumtirgotājus. Modes zīmoli, piemēram, Louis Vuitton un Burberry, pēdējos mēnešos ziņoja par pārdošanas apjomu kritumu Ķīnā, kas veido aptuveni trešdaļu no pasaules luksusa preču pārdošanas apjoma.

Tomēr investori šķiet optimistiski noskaņoti par Ķīnas tirgus atjaunošanos, jo šonedēļ pieauga tādu luksusa zīmolu kā LVMH un Moncler akcijas, pateicoties pieprasījuma uzlabošanās pazīmēm reģionā.

 

Iesaki šo rakstu citiem!

Pievienot komentāru