Toyota struktūrvienība par 1,6 miljardiem ASV dolāru atrisina emisiju skandālu

Toyota meitasuzņēmums Hino Motors ir piekritis samaksāt 1,6 miljardus ASV dolāru un atzīt savu vainu ASV regulatoru maldināšanā par dīzeļdzinēju radīto izmešu daudzumu.

Kravas automobiļu ražošanas uzņēmumam uz pieciem gadiem tiks aizliegts importēt dīzeļdzinējus ASV.

Tas notika pēc tam, kad Detroitas tiesā Hino tika apsūdzēts krāpšanā par 105 000 nelegālu dzinēju pārdošanu ASV laikā no 2010. līdz 2022. gadam. Izlīgums vēl jāapstiprina ASV tiesai.

Saskaņā ar ASV Tieslietu departamenta teikto Hino iesniedza “viltotus un krāpnieciskus” datus par izmešu testēšanu un degvielas patēriņu “noziedzīgā sazvērestībā”, kas ļāva tai importēt un pārdot savus dzinējus ASV.

“Hino Motors iesaistījās gadiem ilgā shēmā, lai izmainītu un safabricētu emisiju datus, lai iegūtu priekšrocības salīdzinājumā ar konkurentiem un palielinātu savu peļņu,” sacīja FIB direktors Kristofers Rejs.

“Lai īstenotu šo krāpniecisko shēmu, Hino pārkāpa likumus un noteikumus, kuru mērķis bija aizsargāt amerikāņu veselību un vidi.”

Papildus piecu gadu dīzeļdzinēju importa aizliegumam Hino ir arī apņēmies šajā periodā īstenot atbilstības un ētikas plānu.

“Mēs šo rezolūciju uztveram nopietni un nodrošināsim, ka tiek īstenota lauka stāvokļa labošana, Vides ietekmes mazināšanas programma un turpmāka mūsu atbilstības sistēmas stiprināšana …”, paziņojumā sacīja Hino izpilddirektors un prezidents Satoshi Ogiso.

“Mēs ļoti atvainojamies par sagādātajām neērtībām mūsu klientiem un ieinteresētajām personām.”

ASV Vides aizsardzības aģentūra paziņoja, ka Hino ir arī piekritis atsaukt dažas smagās kravas automašīnas, kas pārkāpj noteikumus, un nomainīt kuģu un lokomotīvju dzinējus visā valstī, lai kompensētu liekās emisijas gaisā.

Lai segtu juridisko problēmu radītās izmaksas, Hino paziņoja, ka oktobrī paziņotajos otrā ceturkšņa finanšu rezultātos tā uzrādīja ārkārtas zaudējumus 230 miljardu jenu (1,48 miljardi ASV dolāru) apmērā.

Pēdējos desmit gados vairāki autoražotāji ir atzinuši, ka ir melojuši par dīzeļdzinēju radītajām emisijām.

Tā dēvētajā dīzeļgeitas skandālā tika iesaistīti zīmoli visā Volkswagen korporatīvajā impērijā, tostarp Audi, Porsche, Seat un Skoda, kā arī pats Volkswagen.

Volkswagen ir iztērējis vairāk nekā 30 miljardus eiro (30,9 miljardus ASV dolāru), maksājot sodanaudas, atsaucot transportlīdzekļus un izmaksājot kompensācijas klientiem.

Iesaki šo rakstu citiem!

Pievienot komentāru