Kā un ar ko cilvēce lepojās pirms sociālo tīklu parādīšanās? Kāpēc cilvēki iedalās tādos, kam patīk publiski sūdzēties, stāstīt par problēmām vai lūgt palīdzību, un tādos, kas slēpj “slikto” un demonstrē tikai uzlabotu savas dzīves versiju? Pārdomās dalās psihoterapeite Irina Mlodika.
Kam mūsu vecāki varēja palepoties ar jaunu paklāju vai mirdzošu kristālu ārzemju sekcijā? Ja nu vienīgi kaimiņam, kurš ienācis pēc sāls vai retiem viesiem, kuri ieradušies kopā nosvinēt Jauno gadu. Turklāt kaimiņu “patīk” nebija acīmredzami: viesi reti atklāti apskauda, apbrīnoja vai priecājās par svešas labklājības pazīmēm. Bet daudzi to tā vēlējās…
Laiki ir mainījušies, un ar tiem – labklājības pazīmes. Paklāju un kristāla vietā nāca dārgas automašīnas, restorāni, eiroremonti, braucieni uz Parīzi. Viss tika iemūžināts fotogrāfijās, taču arī tās viesi ne pārāk vēlējās aplūkot.
Ar sociālo tīklu parādīšanos kļuva skaidrs: mums ir svarīgi, lai citi redzētu, cik labi mēs dzīvojam. Mēs vēlamies saņemt skaidru, “Patīk” skaitā izmērāmu reakciju uz skaistu un dažreiz apzināti uzlabotu un piepušķotu mūsu patērētāju sadzīves attēlu. Šo attēlu tagad veido eksotisko ceļojumu fotogrāfijas, veselīga uztura mazo porciju attēli vai nevainojamu sportisku ķermeņu pašbildes.
Šķir nākošo lapu un lasi turpinājumu