Nike paaugstinās cenas ASV, jo uzņēmumi saskaras ar tarifu nenoteiktību

Nike gatavojas paaugstināt cenas dažiem trenažieriem un apģērbiem ASV, sākot no jūnija sākuma, dažas nedēļas pēc tam, kad konkurents Adidas brīdināja, ka tarifu dēļ tai nāksies paaugstināt produktu izmaksas.

Sporta apģērbu gigants nepārprotami nenosauca ASV tarifus kā iemeslu palielinājumam, sakot, ka regulāri veic “cenu korekcijas”.

Gandrīz visas Nike preces tiek ražotas Āzijā – reģionā, uz kuru attiecas prezidenta Donalda Trampa tarifi.

ASV ir apturējušas augstākus tā sauktos “savstarpējos” tarifus līdz jūlijam, bet “bāzes” nodeva 10% apmērā joprojām ir spēkā attiecībā pret garo valstu sarakstu.

Tarifus, kas ir importa nodoklis, gandrīz vienmēr maksā uzņēmums, kas importē preces valstī, nevis uzņēmums, kas ražo produktu. Lai gan importētāji var nolemt uzņemties papildu maksu, viņi bieži izvēlas to pārskaitīt patērētājam.

Pirms saviem paziņojumiem par tarifiem Tramps apstrīdēja šīs prognozes. Kopš tā laika viņš ir uzbrucis uzņēmumiem, tostarp Mattel un Walmart, kas cenu pieaugumu ir saistījuši ar pasākumiem.

“Walmart vajadzētu beigt mēģināt vainot Tarifus kā iemeslu cenu paaugstināšanai visā ķēdē,” viņš nedēļas nogalē rakstīja sociālajos medijos, sakot, ka uzņēmums ir nopelnījis miljardus dolāru un tam vajadzētu “apēst tarifus”.

Komentējot cenu pieaugumu, Nike sacīja: “Mēs regulāri novērtējam savu biznesu un veicam cenu korekcijas kā daļu no mūsu sezonas plānošanas.”

Sarunā ar investoriem martā Nike finanšu vadītājs Mets Draugs sacīja, ka uzņēmums “pārvalda vairākus ārējos faktorus, kas rada nenoteiktību pašreizējā darbības vidē”, tostarp tarifus.

Viņš arī sacīja, ka Nike uzrauga “šīs nenoteiktības un citu makrofaktoru ietekmi uz patērētāju uzticēšanos”.

No svētdienas, 1. jūnija, lielākajai daļai Nike apavu, kas maksā vairāk nekā 100 USD, cenas pieaugs pat par USD 10. Apģērbu un aprīkojuma cenas arī tiks paaugstinātas par 2–10 USD.

Nike populārie Air Force 1 trenažieri, kā arī apavi, kas maksā mazāk nekā 100 USD, tiks atbrīvoti no cenu paaugstināšanas. Tiks izslēgti arī bērnu izstrādājumi un Jordan zīmola apģērbi un aksesuāri.

Pagājušajā mēnesī Adidas paziņoja, ka Trampa noteiktās nodevas ASV paaugstinātu cenas populāriem trenažieriem, tostarp Gazelle un Samba.

Trešdien Apvienotās Karalistes sporta apģērbu mazumtirgotājs JD Sports paziņoja, ka tarifu dēļ augstākas cenas tā galvenajā ASV tirgū varētu ietekmēt klientu pieprasījumu.

Uzņēmumi visā pasaulē cīnās ar Trampa administrācijas tirdzniecības politikas nenoteiktību. Vairāki stāvi “savstarpēji” tarifi, kas tika paziņoti 2. aprīlī, tika apturēti, valstīm no visas pasaules risinot sarunas ar Balto namu.

Precēm no Vjetnamas, Indonēzijas, Taizemes un Ķīnas — valstīm, kas ražo apavus ASV uzņēmumiem — tiks piemēroti daži no lielākajiem ASV importa nodokļiem no 32% līdz 54%. 90 dienu pauzes termiņš beigsies jūlija sākumā, bet 10% bāzes tarifs paliek spēkā.

Vjetnama ir līdz šim lielākais Nike preču ražotājs. Pēdējā pilnajā finanšu gadā uzņēmums paziņoja, ka rūpnīcas Vjetnamā saražoja 50% no visiem apaviem un 26% no apģērba.

Ražošana ārzemju uzņēmumiem ir Vjetnamas galvenā nozare, un Tramps noteica vienu no augstākajiem abpusējiem tarifiem valstij 46%.

 

Iesaki šo rakstu citiem!

Pievienot komentāru