Tūristi pulcējās Ķīnas pirmajā Legoland atrakciju parkā, kad tas tika atvērts Šanhajā šī mēneša sākumā, iezīmējot vēl vienu soli valsts centienos nostiprināties kā globālam ceļojumu galamērķim.
Tas ir jaunākais atrakciju parks, ko Ķīnā atklāj Rietumu zīmols. Warner Brothers Harijs Poters un Hasbro Peppa Pig sekos.
Tā kā patērētāju tēriņi joprojām ir lēni, Pekina cer, ka lielas atrakcijas, piemēram, šī, piesaistīs apmeklētājus gan no Ķīnas, gan ārvalstīm, lai palīdzētu atdzīvināt pasaules otro lielāko ekonomiku.
Atrakciju parku attīstītājus piesaista vietējās valdības investīcijas, taču viņi saskaras ar izaicinājumiem ļoti konkurētspējīgā tirgū, kurā dominē tādi lieli vārdi kā Disney un Universal Studios.
550 miljonus dolāru (410 miljonus mārciņu) vērtais Legoland Shanghai ir lielākais parks, ko pārvalda Apvienotajā Karalistē bāzētais tematisko parku operators Merlin Entertainments.
Parkā ir 75 atrakcijas astoņās zonās un konstrukcijas, kas veidotas no miljoniem plastmasas klucīšu, tostarp miniatūra Šanhajas panorāmas versija.
Simtiem apmeklētāju var izmitināt tā viesnīcā, kurā ir numuri, kas tematizēti par tādām tēmām kā pirāti un pilis.
Parks tika atvērts pēc vairāku gadu sadarbības starp Merlin, Lego mātesuzņēmumu, un vietējo pašvaldību. Viņi cer, ka tas piesaistīs gan vietējos iedzīvotājus, kas ir slaveni ar taupību, gan ārvalstu apmeklētājus.
Ceremonijas laikā, kas veltīta Legoland Shanghai atklāšanai, vietējās pašvaldības amatpersona to nosauca par ļoti nepieciešamo rajona ekonomikas stimulu, jo tas radīs darbvietas un atbalstīs mazumtirgotājus.
Valsts atbalstītāji ir atbalstījuši arī citus projektus, un valdības kontrolētam būvniecības uzņēmumam pieder vairāk nekā puse no Disnejlendas Šanhajā.
Legoland un citi zīmolu parki vēlēsies izmantot milzīgās bērnu un jauniešu fanu bāzes, īpaši tik lielā tirgū kā Ķīna, sacīja patērētāju tirgus izpētes uzņēmuma Niko Partners viceprezidents Sjaofengs Dzens.
Neskatoties uz Ķīnas pieticīgajiem iekšzemes tēriņiem, tās 1,4 miljardi iedzīvotāju ir milzīgs potenciālais tirgus.
Jaunākie pētījumi liecina, ka ķīniešu vecāki tērē vairāk naudas saviem bērniem, pat ja kopējie patērētāju tēriņi samazinās, piebilda Dzena kungs.
Legoland Shanghai konstrukciju, tostarp pilsētas panorāmas miniatūras, celtniecībā tika izmantoti miljoniem plastmasas klucīšu.
Tēriņi Ķīnā pašlaik var būt lēni, taču valsts koncentrēšanās uz vietējā patēriņa veicināšanu padara to pievilcīgu parku attīstītājiem.
Tūrisms bija viens no galvenajiem Ķīnas jaunākā piecu gadu ekonomikas plāna mērķiem, kas solīja vairāk kūrortu un atrakciju parku.
Lai veicinātu investīcijas, Ķīnas varas iestādes piedāvā nodokļu atlaides un citu palīdzību jaunu atrakciju finansēšanai, sacīja Nandini Roja, vecākā pētījumu analītiķe no Future Market Insights.
Piemēram, valsts ir atbalstījusi Legoland parku ar jauniem sabiedriskā transporta savienojumiem un galvenajiem ceļiem.
Varas iestādes arī ieviesa 570 miljonu juaņu (80 miljonu ASV dolāru) subsīdijas, izmantojot kuponus un piedāvājumus, kā daļu no valsts mēroga kampaņas, lai veicinātu tūrismu valstī.
Tematikas parki palīdz piesaistīt investorus un tūristus, kā arī rada darbavietas, sacīja ekonomists Gu Cjinjaņs no Singapūras Nacionālās universitātes.
Ārzemju zīmoli, piemēram, Lego, arī palīdzēs Ķīnai radīt atvērtāku un starptautiskāku tēlu, viņš teica.