Ford sagaida, ka Donalda Trampa tarifu dēļ 2025. gadā iegūs 1,39 miljardus eiro

ASV bāzētais uzņēmums ir viens no tiem automobiļu ražotājiem, ko vismazāk skāruši ASV tirdzniecības tarifi. Tomēr arī tas atsauca visu savu prognozi šim gadam, pamatojot to ar nenoteiktību un iespējamiem piegādes ķēdes traucējumiem.

Ford Motor Co. pirmdien paziņoja, ka šogad tarifu dēļ tā peļņa pirms procentiem un nodokļiem sasniegs 1,5 miljardus dolāru (1,39 miljardus eiro). Uzņēmums arī atsauca visas gada finanšu vadlīnijas un apturēja jaunu izdošanu, jo Trump administrācijas tirdzniecības politika radīja nenoteiktību.

Pagājušajā nedēļā General Motors paziņoja, ka gatavojas 2025. gadā automobiļu tarifu potenciālajai ietekmei līdz pat 5 miljardiem ASV dolāru (4,4 miljardiem eiro). Paredzams, ka tarifi mazāk skars Ford un Tesla nekā General Motors un citus autoražotājus, jo viņi vairāk savu automašīnu komplektē ASV.

Sākotnēji Ford prognozēja 2025. gada peļņu pirms procentu un nodokļu nomaksas no 7 līdz 8,5 miljardiem USD (6,2–7,5 miljardi eiro), taču pirmdien uzņēmums paziņoja, ka ar tarifiem saistītie riski “pašlaik padara visa gada vadlīniju atjaunināšanu sarežģītu, ņemot vērā iespējamo rezultātu klāstu”.

Ford izpilddirektors Džims Fārlijs ir izteicies par priekšrocībām, ko viņa uzņēmumam sniedz lielāka vietējā ražošana, un viņš to atkārtoja arī pirmdien, vienlaikus atzīstot, ka tarifu maiņa no nozares joprojām ir sākuma stadijā.

“Ir pāragri novērtēt saistīto tirgus dinamiku, tostarp iespējamos nozares mēroga piegādes ķēdes traucējumus,” sacīja Fārlijs, sarunājoties ar analītiķiem. “Automobiļu ražotājiem ar lielāko ASV nospiedumu būs liela priekšrocība, un tas attiecas uz Ford. Tas mūs nostāda labā pozīcijā.”

Tikai viens vadītājs atzīmēja, ka tikai nelielas problēmas ar dažām daļām var radīt dramatisku efektu.

“Piemēram, retzemju materiāli no Ķīnas, kā tie tiek importēti ne tikai mums, bet visai nozarei, pēdējo nedēļu laikā ir kļuvuši diezgan sarežģīti,” sacīja operāciju vadītājs Kumars Galhotra. “Būtu vajadzīgas tikai dažas daļas, lai potenciāli varētu izraisīt mūsu ražošanas traucējumus.”

Pirmā ceturkšņa rezultāti

Paziņojums nāca klajā, kad autoražotājs ziņoja par saviem pirmajiem ceturkšņa rezultātiem, strauji samazinoties peļņai. Neto ienākumi pirmajā ceturksnī samazinājās par aptuveni divām trešdaļām līdz 471 miljonam ASV dolāru (417 miljoniem eiro) no 1,33 miljardiem ASV dolāru (1,17 miljardiem eiro), salīdzinot ar iepriekšējo gadu.

Ieņēmumi samazinājās par 5% līdz 40,7 miljardiem ASV dolāru (35,9 miljardiem eiro) salīdzinājumā ar iepriekšējā gada atbilstošo periodu, “vairumtirdzniecības samazinājuma dēļ, ko izraisīja plānotā dažu rūpnīcu slēgšana saistībā ar jaunu produktu laišanu tirgū un krājumu līdzsvarošanas pasākumiem”, teikts ceturkšņa ziņojumā.

Rezultāti pārsniedza FactSet aptaujāto analītiķu cerības, kuri prognozē ieņēmumus aptuveni 38 miljardu dolāru (33,5 miljardu eiro) apmērā.

Perspektīvas automobiļu ražošanas nozarei ASV

Prezidents Donalds Tramps saka, ka viens no viņa tirdzniecības politikas mērķiem ir pārcelt vairāk tādu produktu kā automašīnu ražošanas atpakaļ uz ASV. Pagājušajā nedēļā Tramps parakstīja izpildvaras rīkojumus, lai atvieglotu dažus no saviem 25% tarifiem automašīnām un automobiļu detaļām, un prezidents sacīja, ka tas ļaus autoražotājiem vairāk laika pārcelt savas ražošanas darbības.

Autoražotāji un neatkarīgas analīzes liecina, ka tarifi varētu paaugstināt cenas, samazināt pārdošanas apjomu un padarīt ASV ražošanu mazāk konkurētspējīgu visā pasaulē.

Tomēr Ford negaida ievērojamu cenu pieaugumu. Kā vēsta CNN, autoražotājs paredz, ka ASV automašīnu cenas šā gada otrajā pusē pieaugs par 1%-1,5% gan importētajām automašīnām, gan auto detaļām noteikto tarifu dēļ.

 

Iesaki šo rakstu citiem!

Pievienot komentāru