Svētku laikā pircēji pēdējā brīdī atvēra savus makus, meklējot izdevīgus piedāvājumus tiešsaistes platformās, veicot nozīmīgus apģērbu, elektronikas un juvelierizstrādājumu pirkumus, kas liecina, ka mājsaimniecības finanses joprojām ir veselīgas.
Tēriņi brīvdienu iepirkšanās periodā no 1. novembra līdz 24. decembrim pieauga par 3,8% salīdzinājumā ar 2023. gadu, teikts Mastercard SpendingPulse ziņojumā, salīdzinot ar iepriekš prognozēto pieaugumu par 3,2% un pārsniedzot 3,1% pieaugumu tajā pašā periodā pagājušajā gadā.
“Patērētāju finansiālais stāvoklis ir veselīgs. Bezdarbs ir zems. Algas pieaug. Cilvēku personīgās finanses atspoguļojas tajā, ka viņi iepērkas,” aģentūrai Reuters sacīja Stīvs Sadovs, Mastercard vecākais padomnieks un bijušais Saks izpilddirektors un priekšsēdētājs.
Tuvojoties brīvdienu sezonai, daudzi ASV mazumtirgotāji savus patērētājus raksturoja kā “selektīvus”, “piesardzīgus” un “konservatīvus”, kas iepērkas “pamatojoties uz vajadzībām”. Rezultātā daudziem uzņēmumiem peļņa dubultojās, samazinot cenas un piedāvājot akcijas, šī mēneša sākumā sacīja Bernstein analītiķi.
Walmart, piemēram, paziņoja, ka turpinās pazemināt cenas, savukārt konkurents Target paziņoja, ka tas palielinās reklāmas intensitāti, jo pircēji nebūs tik ieinteresēti bez akcijām. Dollar General paziņoja, ka sagaida, ka ceturtajā ceturksnī palielināsies paaugstinājumi uz peļņu, savukārt Kroger un Five Below teica, ka viņiem ir jāsamazina cenas, lai būtu konkurētspējīgi.
ASV akcijas otrdien beidzās ar augšupeju saīsinātā Ziemassvētku vakara sesijā – sākoties tā dēvētajam Ziemassvētku vecīša mītiņa periodam.
Mazumtirgotāji eksperimentēja ar ģeneratīvu AI klientu apkalpošanai un produktu meklēšanai, kā arī mēģināja uzlabot saņemšanas un piegādes pakalpojumus, cenšoties piedāvāt vienmērīgu iepirkšanās pieredzi.
Lai gan akciju līmenis saglabājās līdzīgs pagājušā gada līmenim, atzīmēja Sadove, modernizētu televizoru un klēpjdatoru ieviešana, augošais laboratorijā audzētu dimantu pieņemšanas līmenis un zemākas cenas, kā arī pastāvīgais pieprasījums pēc sporta apģērbiem – tas viss mudināja pircējus atvērt savus makus.
Tas palielināja pārdošanas apjomu apģērbu, juvelierizstrādājumu un elektronikas preču kategorijās attiecīgi par 3,6%, 4% un 3,7%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, liecina Mastercard dati. Jo īpaši apģērbu pārdošanas apjoms tiešsaistē pieauga par 6,7%, salīdzinot ar 0,7% veikalos, jo pircēji meklēja piedāvājumus vairākās vietnēs.
Mastercard SpendingPulse mēra mazumtirdzniecību veikalos un tiešsaistē visus veiktos maksājumus. Dati neietver automobiļu pārdošanu, un tie nav pielāgoti inflācijai.
Tiešsaistes pārdošanas apjomi kopumā pieauga divreiz ātrāk, salīdzinot ar veikaliem brīvdienu periodā, turpinot tendenci, ka digitālie pirkumi kādu laiku apsteidz mazumtirdzniecību, sacīja Sadove. “Tas norāda uz pāreju uz normalizētāku iepirkšanās uzvedību,” viņš teica.
Arī īsāka nekā parasti svētku sezona nav mazinājusi pārdošanas apjomus. Neskatoties uz to, ka pircēji parasti gaida līdz pēdējai minūtei, lai saņemtu labākos piedāvājumus, Sadove atzīmēja, ka galu galā bija daudz spēka, jo pēdējās piecas svētku sezonas dienas veido 10% no visiem brīvdienu izdevumiem.