Federālā apelācijas tiesa piektdien lielā mērā noraidīja Starbucks apelāciju, kas iesniegta Nacionālās darba attiecību padomes (NLRB) pārsūdzībā, kurā konstatēts, ka kafijas ķēde nelikumīgi atlaidusi divus Filadelfijas baristas, jo viņi vēlējās izveidot arodbiedrību.
ASV 3. apgabala apelācijas tiesa paziņoja, ka Starbucks nav tiesību apstrīdēt NLRB administratīvo tiesību tiesnešu konstitucionalitāti.
Apgabala tiesnesis Tomass Ambro trīs tiesnešu kolēģijai rakstīja, ka būtiski pierādījumi apstiprina NLRB secinājumu, ka Starbucks ir iesaistījies negodīgā darba praksē, atlaižot Eho Novakovsku un Tristanu Busjēru no sava Dienvidfiladelfijas veikala un samazinot Novakovska darba laiku.
Tiesa un noraidīja Starbucks prasību, ka tai nav jāpieņem baristas ar atpakaļ samaksu, jo nepareizos ierakstus tā atklāja tikai vēlāk.
Taču Filadelfijā bāzētā tiesa paziņoja, ka NLRB pārsniedza savas pilnvaras, piespriežot Starbucks samaksāt baristu paredzamos izdevumus, kas radušies viņu atlaišanas dēļ. Tie, iespējams, ietvēra jaunas darba atrašanas izmaksas un medicīniskos izdevumus.
Starbucks paziņoja, ka 2020. gada janvārī atlaida Novakovsku, jo viņas uzvedība bija neapmierinoša, un viņa slikti izturējās pret klientiem, un nākamajā mēnesī atlaida Busjēru, jo viņš izplatīja nepatiesas baumas, ka tiks atlaista vēl viena barista.
Ne Starbucks, ne tās advokāti nekavējoties neatbildēja uz komentāru pieprasījumiem. NLRB pārstāvis atteicās komentēt.
Daudzi Starbucks darbinieki ir apsūdzējuši Sietlā bāzēto uzņēmumu negodīgā darba praksē, ko tā ir noliegusi saistībā ar darbinieku kampaņu, kuras mērķis ir apvienot veikalus visā valstī.
Saskaņā ar Starbucks Workers United arodbiedrības datiem, šī kampaņa šomēnes ietvēra streikus vairāk nekā 300 veikalos.
Šī lieta bija pirmā reize, kad federālā apelācijas tiesa izskatīja plašākus izaicinājumus ārpus NLRB izpildes pilnvarām, tostarp to, vai tās administratīvo tiesību tiesneši tika antikonstitucionāli pasargāti no prezidenta atcelšanas.
Tiesības rezultāts, līdzās nesenajiem strādnieku streikiem, ir mazinājis uzņēmu tēlu. Jau tā uzņēmums pēdējā laikā saskaras ar neapmierinošiem rezultātiem, un izskatās, ka šajā svētku sezonā nevar gaidīt lielākus peļņas rādītājus nekā pērn. Turklāt, Global Stock Survery nesenie dati liecina, ka patērētāju vidū uzņēmums ne tikai ir zaudējis uzticību, bet tas vienkārši ir apnicis, jo nav jaunu piedāvājumu.