5 gadījumi, kad seriāli provocē kāda produkta pārdošanas apjomu pieaugumu

Seriāls “Īsts detektīvs” – grāmata “Karalis dzeltenā” (The King in Yellow)

Lai atrisinātu kādu noslēpumu, nepieciešams izmantot jebkuru pavedienu. To arī darīja šī seriāla fani, kad vienā no pirmās sezonas sērijām Rastijs Kouls pieminēja Roberta Čambersa grāmatu “Karalis dzeltenā”. Pēc vienas no sērijām, kurā plaši tika pieminēta šī grāmata, tās apgrozība Amazon.com auga par 71%, ierindojot grāmatu septītajā vietā pirktāko grāmatu sarakstā.

Seriāla izgudrotājs Niks Pikolatto apstiprināja, ka grāmata seriālā pieminēta ar nodomu, taču tam neesot bijusi nekāda mārketinga nozīme, ņemot vērā arī to, ka grāmatu iespējams iegādāties jau sen un pašlaik tā jau pieejama bezmaksas lejupielādei internetā. Seriāla autori vēlējās, lai skatītāji iedziļinās atmosfērā, kurā valda smacējošs neprāts un izmisums, kādu iespējams iegūt no Čembersa grāmatas.

Seriāls “Kāršu nams” (“House of Cards”) – spēle “Monument Valley”

Politiskā seriāla fani zina, ka tēls Francis Andervūds mīl “nolaist tvaiku”, spēlējot vecās šaušanas spēles. Taču trešajā sezonā viņš izmainīja savus ieradumus un sāka spēlēt spēli “Monument Valley”.

“GameSpot” (uzņēmums, kas izstrādāja iepriekš minēto spēli) izpilddirektors Daniels Grejs intervijā atzinās: “Gribētos jau teikt, ka mums bija vislabākais mārketinga triks, taču seriāla veidotāji paši mums piezvanīja un prasīja atļauju izmantot šo spēli vienā no epizodēm.”

Protams, ka viņi atļāva izmantot savu spēli, un jau pēc nedēļas, kad šī sērija tika laista klajā, spēles lejupielādes apjoms palielinājās astoņas reizes. Šī spēle 2014. gadā pat uzvarēja “Apple Design” un “BAFTA” Lielbritānijā, nominācijā “Labākā gada mobilā spēle.”

TV programma “Svešais starp savējiem” – tēja “Yorkshire Golden Tea”

Angļu ražotā tēja “Taylors of Harrogate” eksistē jau kopš 1885. gada, pa šo laiku iegūstot ļoti daudzus pastāvīgos klientus, kuru starpā ir arī Sigurnija Vīvere un Rasels Krovs. Arī bijušais karagūsteknis un terorismos aizdomās turamais Nikolass Brodijs no seriāla “Svešais starp savējiem” ieskaitāms viņu starpā. Līdzko seriāls tika laists klajā, uzņēmuma pārdošanas apjomi strauji pieauga. Tējas eksports pieauga no 5,6 miljoniem dolāru līdz pat 9,9 miljoniem.

LASI VĒL: Vai jūs zinājāt, ka filmas skatīšanās laikā raud tikai ļoti spēcīgi cilvēki? Un lūk kāpēc

“Mēs nekad nevarētu paši sev atļauties tik dārgu reklāmas izvietošanas veidu,” tā mums saka tējas uzņēmuma vadītājs. “Mēs paši bijām pārsteigti, ka pēkšņi sociālajos tīklos seriāla fani sāka mums rakstīt. Vēlāk izrādījās, ka viens no seriāla veidotājiem ir liels mūsu tējas fans, tādēļ to savā seriālā iekļāva tikai lielās patikas dēļ.”

Televīzijas seriāls “Pārkāpt robežu” (“Breaking Bad”) – meksikāņu restorāns “Garundos”

Seriāla “Pārkāpt robežu” pēdējā sezonā tika lieliski noreklamēta vēl kāda vieta – meksikāņu restorāns “Garundos”. Īpaši saspringtā aina ar Volteru Vaitu, Skaileru Vaitu, Henku un Mariju Šreideri notiek Ņūmeksikā šī tīkla restorānā. Visas sērijas garumā kāds ļoti uzmācīgs meksikāņu viesmīlis nemitīgi aicina viņus nobaudīt gvakamoli. Neskatoties uz to, ka seriāla zvaigznes tā arī nenobaudīja viņu firmas ēdienu, līdzko šī sērija nokļuva ēterā, pieprasījums šajā restorānu tīklā pēc gvakamoles pieauga par 5,5%.

AVOTS

Iesaki šo rakstu citiem!

Pievienot komentāru