Maz zināmi fakti par lidojumiem – ko mums nestāsta aviokompānijas?

  1. Par nemaināmām un neatgriežamām biļetēm ir iespējams atgūt naudu

Vienmēr pārliecinieties par to, kādu aviobiļeti iegādājaties – tādu, kuru var atgriezt vai nē. Parasti, kad tiek atcelts reiss, aviokompānijas cenšas jums atrast vietu citā reisā, taču, ja jums ir neatgriežama biļete, jums ir iespējams atgūt atpakaļ naudu. Taču šādā gadījumā ir pa taisno jāvēršas pie savas aviokompānijas, ko daudzi nemaz nezina un nedara.

  1. Biļete nav garantija, ka jums lidmašīnā pietiks vieta

Tieši tā – jūs visu izlasījāt pareizi! Tas, ka jūs pasūtījuši biļeti, nebūt nenozīmē, ka jums pienāksies norezervētā vieta: reizēm aviokompānijas pārdod daudz vairāk biļešu, nekā patiesībā vietu lidmašīnā, ņemot vērā tos cilvēkus, kas reisu varētu nokavēt. Lai vai kā, šādos gadījumos aviokompānijai ir jāizmaksā jums ārkārtīgi liela kompensācija, tādēļ parasti viņi cenšas no šī izbēgt.

  1. Vienā reizē pērciet vienu biļeti

Ja jūs ceļojat grupās, gan jau domājat, ka labākais risinājums ir iegādāties visas biļetes vienā piegājienā un ar vienu maksājumu karti. Piemēram, ja jums nepieciešams iegadāties četras biļetes pa zemākām cenām, bet pieejamas ir tikai trīs par zemāku cenu un viena par augstāku. Šādā gadījumā aviokompānija piedāvās jums četras par augstāku cenu, nevis trīs par zemāku un vienu – augstāku. Tieši šādi aviokompānijas uz klientu rēķina nopelna.

  1. Par nozaudētu bagāžu jāziņo ir uzreiz

Ja pamanījāt, ka jums ir nozudusi bagāža, iesakām par to ziņot pēc iespējas ātrāk. Pat tad, ja zināt, ka visa bagāža vēl nav pienākusi, pārliecinieties, ka jūs zināt, pie kā jāvēršas bagāžas nozaudēšanas gadījumā. Pazaudētai bagāžai ir arī savs tā saucamais “derīguma termiņš” – ja jūs šajā laikā neiekļausieties, visticamākais, ka savas dārgās mantas nekad dzīvē vairs neredzēsiet. Iespējams, ka pašas dārgākās mantas aviokompāniju darbinieki savāc sev… Bet tas ir kas tāds, ko mēs nekad neuzzināsim. Taču vienu mēs zinām gan – ja par nozaudētu bagāžu ziņosiet pārāk vēlu, meklēšanas darbi netiks nemaz uzsākti.

  1. Ņemiet vērā stjuartu paziņojumus

Īpaši tad, ja runa ir par drošības jostu piesprādzēšanu un palikšanu savās vietās, jo visticamākais, ka runa ir par visparastāko turbulenci. Ja runa ir par to, ka tiks izslēgts apgaismojums un to, ka nepieciešams novākt galdiņus, tad tas ir saistāms ar to, ka lai pieradinātu cilvēka aci tumsai un vajadzības gadījumā pasažieri spētu saredzēt avārijas izeju. Galdiņu novākšana saistāma ar to, lai neradītu drūzmēšanos avārijas gadījumā.

  1. Parasti lidmašīnā ir ļoti maz degvielas

Visbiežāk lidmašīnās ir ļoti maz degvielas. Tas palīdz ik gadu ieekonomēt aviokompānijām ļoti daudz naudas, taču diemžēl palielina iespēju, ka sliktu laikapstākļu gadījumā vai arī nosēšanās lieguma dēļ palielinās avārijas iespējamība. Pilnīgi pilna bāka padara lidmašīnu ārkārtīgi smagu, bet pašu reisu – ļoti dārgu. Teikt pasažieriem, ka lidmašīnai nepieciešams nosēsties, lai uzpildītu degvielu, ir ļoti cietsirdīgi pret pašiem pasažieriem. Tieši tādēļ visbiežāk tiek teikts, ka ir nepieciešams veikt ārkārtēju nosēšanos, lai pārbaudītu lidmašīnas tehnisko stāvokli.

  1. Piloti nedrīkst ēst kopā

Ļoti daudzas aviokompānijas seko līdzi tam, lai vienas lidmašīnas piloti nekad neēstu vienā laikā kopā. Starpībai starp viņu ēdienreizēm ir jābūt vismaz stundai, vai arī viņiem ir jāēd atšķirīgos restorānos. Ja viens no pilotiem iegūs pārtikas saindēšanos, otrs varēs vadīt lidmašīnu.

  1. Nekad nepiekrītiet pirmajam vaučerim

Ja gadījumā aviokompānija piedāvā jums vaučeru naudas kompensācijas vietā, ja, piemēram, ir aizkavējies reiss – nekad nepiekrītiet pirmajam piedāvājumam. Vienmēr gaidiet līdz pēdējam. Atkarībā no tā, cik ilgi aizkavēsies reiss, jums būs iespējams iegūt daudz lielāku kompensāciju.

Un jūs šo visu zinājāt? Ja nē, tad noteikti dalieties arī ar saviem draugiem!

Avots: krasotka.cc

Iesaki šo rakstu citiem!

Pievienot komentāru