Vairāki Ķīnas elektrisko transportlīdzekļu uzņēmumi ir izsludinājuši virkni akciju Lunārā Jaunā gada svētku laikā, piemēram, izdevīgākus finansēšanas piedāvājumus, cenšoties palielināt krītošos pārdošanas apjomus.
Sākoties Čūskas gadam, Ķīnas automobiļu ražotāji ir sākuši īstenot virkni agresīvu akciju, lai lunārajās Jaunā gada svētku dienās palielinātu piegādes apjomu, kas iepriekš ir piedzīvojis samazināšanos. Šiem stimuliem ir potenciāls saasināt elektrisko transportlīdzekļu (EV) konkurenci gan Ķīnā, gan Eiropā.
Ķīnā samazinoties pieprasījumam pēc lieliem pirkumiem, pieaug bažas par Ķīnas autobūves uzņēmumu spēju atbrīvoties no krājumiem. Galvenokārt tāpēc, ka patērētāji turpina cīnīties ar augstākām dzīves dārdzības izmaksām un ekonomisko nenoteiktību.
Lunārā Jaunā gada svētku akcijas ietvaros Tesla uzsāka piecu gadu finansēšanas plānu ar 0% procentu likmi un 8000 juaņu (1061,0 eiro) apdrošināšanas subsīdiju Model 3, kas ir tās lētākais automobilis.
Tas nozīmē, ka klientiem, kuri februārī iemaksās 34% pirmo iemaksu aptuveni 11 000 dolāru (10 670,9 eiro) apmērā, kā arī izvēlēsies finansēšanas plānu, Model 3 bāzes versija, visticamāk, būs par gandrīz 1000 dolāru (970,1 eiro) lētāka nekā tās pašreizējā cena. Tomēr pircējiem, kas samaksās mazāk nekā šo summu par pirmo iemaksu, būs jāmaksā procenti.
Arī Tesla jau janvārī Ķīnā uzsāka tādu pašu finansēšanas plānu savam jaunākajam Model Y modelim. Paredzams, ka Model Y piegādes Ķīnā sāksies šā gada martā.
Cits Ķīnas elektrisko transportlīdzekļu (EV) jaunuzņēmums Xpeng Motors, plašāk pazīstams kā Xpeng, ir atteicies no pirmās iemaksas piecu gadu 0% procentu finansējuma plānam četriem modeļiem. Iepriekš decembrī uzņēmums jau bija atcēlis pirmo iemaksu G6 SUV, kas ir viens no šiem četriem modeļiem.
Līdzīgi arī Nio, vēl viens EV uzņēmums, arī atklāja savu piecu gadu bezprocentu finansēšanas plānu februārī, pretstatā trīs gadu plānam, ko tas ieviesa janvārī. Šāds solis tika sperts pēc tam, kad uzņēmuma pārdošanas apjomi janvārī ievērojami samazinājās.
Pieprasījuma sezonālās svārstības ir vēl vairāk ietekmējušas vairākus Ķīnas EV ražotājus. Tāpēc šīs akcijas tiek uzskatītas par veidu, kā uzņēmumi var palielināt pārdošanas apjomus un veicināt klientu interesi, faktiski nesamazinot automobiļu cenas.
Ķīnas valdība janvārī ieviesa subsīdiju 81 miljarda juaņu (10,7 miljardu eiro) apmērā, lai veicinātu sadzīves tehnikas, elektromobiļu un viedtālruņu pārdošanu arī Lunārā Jaunā gada svētku laikā.
Kā šie stimuli ietekmēs Eiropas elektromobiļu nozari
Lai gan Ķīnas elektromobiļu tirgus pašlaik palēninās, tas joprojām ir ievērojami konkurētspējīgāks nekā Eiropas tirgus, un katru gadu tajā ienāk vairāki jauni dalībnieki. Atbalsts litija bateriju iegādei, kas ir svarīgākās elektriskajiem transportlīdzekļiem, kā arī citas dāsnas valdības subsīdijas ir paātrinājušas Ķīnas pāreju uz elektromobiļiem.
Vairāki Ķīnas elektromobiļu uzņēmumi ir izvērsuši darbību ārvalstīs un jau ir iekarojuši Eiropas tirgus. Tie piedāvā lētākus produktus ar labāku dizainu un dažādām funkcijām. Tādējādi šie jaunie stimuli, iespējams, vēl vairāk apgrūtinās Eiropas EV ražotāju konkurētspēju ar Ķīnas konkurentiem, pat ja tie ir tikai īslaicīgi.
Lai gan ES ir noteikusi augstākus ievedmuitas tarifus blokā importētajiem Ķīnas elektromobiļiem, ko veicinājušas pieaugošās bažas par negodīgām valsts subsīdijām, daudzi EV ražotāji ir pārorientējušies uz hibrīdautomobiļiem, lai turpinātu palielināt savu Eiropas tirgus daļu. Rezultātā ES pašreizējie tarifi var nebūt tik ietekmīgi, kā iepriekš tika prognozēts.