Netflix paziņo, ka pirmo reizi ir izmantojis ģeneratīvā mākslīgā intelekta (MI) radītus vizuālos efektus vienā no saviem oriģinālajiem TV seriāliem.
Straumēšanas giganta līdzizpilddirektors Teds Sarandoss sacīja, ka MI, kas veido video un attēlus, pamatojoties uz norādījumiem, tika izmantots, lai izveidotu ēkas sabrukšanas ainu Argentīnas zinātniskās fantastikas seriālā “Mūžīgie”.
Viņš teica, ka tehnoloģija ļāva producēšanas komandai pabeigt ainas ātrāk un ar zemākām izmaksām.
Ģeneratīvā mākslīgā intelekta izmantošana izklaides industrijā ir pretrunīga, jo pastāv bažas, ka tas rada saturu, izmantojot citu darbu bez viņu piekrišanas, un bailes, ka tas aizstās cilvēku darbu.
Sarandoss sniedza savus komentārus laikā, kad Netflix paziņoja par ieņēmumu pieaugumu par 16% līdz 11 miljardiem ASV dolāru trīs mēnešos līdz jūnija beigām salīdzinājumā ar to pašu periodu pagājušajā gadā. Peļņa pieauga no 2,1 miljarda ASV dolāru līdz 3,1 miljardam ASV dolāru.
Straumēšanas uzņēmums norādīja, ka labākus nekā gaidīts rezultātus veicināja Dienvidkorejas trillera “Squid Game” trešās un pēdējās sezonas panākumi, kas līdz šim ir piesaistījuši 122 miljonus skatījumu.
Jautāts par Netflix mākslīgā intelekta izmantošanu, Sarandoss sacīja, ka šī tehnoloģija ir ļāvusi producētājiem ar mazākiem budžetiem izmantot uzlabotus vizuālos efektus.
Ģeneratīvais mākslīgais intelekts, kas tika izmantots filmā “The Eternauts”, palīdzēja tās producēšanas komandai pabeigt secību, kurā redzama ēkas sabrukšana Buenosairesā, 10 reizes ātrāk nekā tad, ja viņi būtu izmantojuši tradicionālos specefektu rīkus, viņš teica.
“Tās izmaksas nebūtu bijušas piemērotas seriālam ar tādu budžetu. Šī secība patiesībā ir pats pirmais [ģeneratīvais] mākslīgā intelekta gala kadrs, kas parādījies ekrānā Netflix oriģinālajā seriālā vai filmā. Tāpēc veidotāji bija sajūsmā par rezultātu,” sacīja Sarandoss.
Mākslīgais intelekts bija viena no galvenajām bažām, kas tika paustas Holivudas streika laikā 2023. gadā.
Trīs mēnešus ilgā streika laikā Ekrāna aktieru ģildes un Amerikas Televīzijas un radio mākslinieku federācijas arodbiedrība aicināja stingrāk regulēt mākslīgā intelekta izmantošanu. Daži nozares pārstāvji kritizēja mākslīgā intelekta izmantošanu filmās, nosaucot to par amata pazemojošu.
2024.gadā filmu magnāts Tailers Perijs apturēja plānus par savas studijas paplašināšanu Atlantā 800 miljonu dolāru vērtībā, baidoties, ka straujā mākslīgā intelekta ģenerēto video attīstība ietekmēs darbavietas.
Tajā laikā tika izziņoti tādi mākslīgā intelekta rīki kā OpenAI Sora, radot bijību par videoierakstu kvalitāti, ko tas varētu radīt no vienkāršām teksta norādēm, bet arī bažas par darbavietu drošību.
Deiviers Jūns, Singapūras animācijas studijas CraveFX līdzdibinātājs, sacīja, ka Netflix ģeneratīvā mākslīgā intelekta ieviešana nebija pārsteigums, jo arvien vairāk lielu studiju atzinīgi vērtē šo tehnoloģiju.
Ģeneratīvais mākslīgais intelekts papildina digitālo rīku sarakstu, ko vizuālo efektu mākslinieki var izvēlēties, lai īstenotu idejas. dzīve, viņš teica.
“Šķiet, ka tas ir laika jautājums. Mākslīgais intelekts noteikti paver iespējas mazākām studijām sasniegt liela budžeta vizuālos attēlus,” sacīja Jūns. “Galu galā tieši mākslinieks izlemj, kas būs gala attēlā, nevis mākslīgais intelekts.”