Wizz Air lēmums pārtraukt darbību no sava mezgla Abū Dabī ir pieņemts laikā, kad tā vēlas koncentrēties uz saviem galvenajiem tirgiem Centrāleiropā un Austrumeiropā.
Zemcenu pārvadātājs Wizz Air pirmdien paziņoja, ka plāno apturēt visus vietējos lidojumus no Abū Dabī, jo ģeopolitiskā situācija un operacionālā attīstība pārbauda tās peļņas normas.
Zajeda starptautisko lidostu Apvienoto Arābu Emirātu galvaspilsētā Abū Dabī jau sen pārspēj konkurenti kaimiņos esošās Dubaijas lidosta, kas ir pasaulē noslogotākā starptautisko ceļojumu lidosta.
Wizz Air lēmums pārtraukt darbību no sava mezgla Abū Dabī, sākot ar 1. septembri, tiek pieņemts laikā, kad uzņēmums vēlas koncentrēties uz saviem galvenajiem tirgiem Centrāleiropā un Austrumeiropā, Ungārijas uzņēmums paziņoja ierakstā X.
Paziņojums seko pagājušā mēneša 12 dienu ilgajam kara starp Izraēlu un Irānu, kas satricināja reģionu un lika aviokompānijām pārtraukt lidojumus gaisa telpas slēgšanas dēļ.
Wizz Air izpilddirektors Jožefs Vāradi paziņojumā sacīja, ka uzņēmums ir veicis “milzīgu ceļojumu Tuvajos Austrumos”. Taču viņš piebilda, ka “darbības vide ir ievērojami mainījusies”.
“Piegādes ķēdes ierobežojumi, ģeopolitiskā nestabilitāte un ierobežotā piekļuve tirgum ir padarījuši arvien grūtāku mūsu sākotnējo ambīciju saglabāšanu,” sacīja Vāradi.
Wizz Air meitasuzņēmums Abū Dabī, kas izveidots sadarbībā ar valdības uzņēmumu Abu Dhabi Developmental Holding Co., bija tā pirmais uzņēmums ārpus Eiropas.
Abū Dabī lidostas pārvalde neatbildēja uz komentāru pieprasījumu. Zajeda lidosta ir krietni piekāpusies Dubaijas Starptautiskajai lidostai. Pagājušajā gadā caur Dubaiju ceļoja 92,3 miljoni pasažieru, salīdzinot ar 28,8 miljoniem Zajeda lidostā.
Wizz Air peļņa jau bija samazinājusies, pirms tā nolēma pārtraukt darbību Abū Dabī un pirms nepieredzēta Irānas trieciena ASV militārajai bāzei kaimiņos esošajā Katarā, kas šokēja ceļotājus reģionā. Arābu līča valstis jau sen tiek uzskatītas par drošu patvērumu no vardarbības un nestabilitātes plašākajos Tuvajos Austrumos.
Pagājušajā finanšu gadā Wizz Air ziņoja par 41,5% strauju tīrās peļņas kritumu salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu — no 365,9 miljoniem eiro līdz 213,9 miljoniem eiro —, lai gan ieņēmumi palielinājās par 3,8% līdz 5,3 miljardiem eiro.
Wizz Air paziņoja, ka šis solis atbrīvos resursus, kas tiks pārvirzīti uz “reģioniem ar lielāku ilgtermiņa ilgtspējīgas izaugsmes un rentabilitātes potenciālu”.
Aviokompānijas aiziešana notiek laikā, kad septiņu šeihu federācija cenšas veicināt tūrismu un meklēt citus veidus, kā dažādot savu ekonomiku, ne tikai paļaujoties uz ogļūdeņražiem.