Vācijas lielākais tērauda ražotājs ierosina likvidēt 5000 darbavietas un vēl 6000 izmantot ārpakalpojumus, jo tas cenšas samazināt personāla izmaksas par aptuveni 10%.
5000 darbinieku atlaišanu Thyssenkrupp AG tērauda ražotnē plānots īstenot līdz 2030. gadam, atklāja kompānijas paziņojumā. Šobrīd tajā strādā aptuveni 27 000 cilvēku. Šis lēmums ir daļa no plašākas restrukturizācijas programmas, kas paredz pielāgot uzņēmuma darbību mūsdienu tirgus realitātēm, īpaši enerģijas cenu kāpuma un globalizācijas izaicinājumu kontekstā.
Tiek plānots pakāpeniski īstenot atlaišanas, sniedzot atbalstu darbiniekiem pārkvalifikācijas un sociālās drošības programmu ietvaros. Tomēr uzņēmums ir norādījis, ka šo pasākumu mērķis ir ilgtermiņā saglabāt konkurētspēju un nodrošināt atlikušās darbavietas.
Tiesa, Thyssenkrupp tērauda biznesa problēmas norāda uz plašākām pārmaiņām globālajā rūpniecībā, kur uzņēmumi saskaras ar nepieciešamību pielāgoties ilgtspējīgākai un efektīvākai darbībai, kā arī cīņai ar ģeopolitisko apstākļu radītajiem šķēršļiem.
Kopš Krievijas iebrukuma Ukrainā uzņēmumu smagi skārusi konkurence, īpaši no Āzijas, globālais tērauda pārpalikums, augstākas procentu likmes un augošās enerģijas cenas.
“Ir nepieciešami steidzami pasākumi, lai uzlabotu paša Thyssenkrupp Steel produktivitāti un darbības efektivitāti un sasniegtu konkurētspējīgu izmaksu līmeni,” teikts kompānijas paziņojumā, kuru citē Reuters.
Thyssenkrupp pagājušajā nedēļā samazināja sava tērauda biznesa vērtību vēl par 1 miljardu eiro, vainojot vājās peļņas prognozes un dārgo zaļo procesu.
Vācijas rūpniecības uzņēmums paziņoja par gada tīrajiem zaudējumiem 1,4 miljardu eiro apmērā, galvenokārt norakstīšanas dēļ, kas bija mazāka nekā pagājušā gada zaudējumi 2 miljardu eiro apmērā.
Devalvācija iezīmē otro konglomerāta aktīvu vērtības samazināšanos divu gadu laikā pēc tam, kad pagājušā gada novembrī tā tērauda ražotnes vērtība samazinājās par 2,1 miljardu eiro.
“Attiecībā uz mūsu galvenajiem stratēģiskajiem jautājumiem pašreizējais fiskālais gads būs lēmumu gads – īpaši Steel Europe un Marine Systems,” paziņoja izpilddirektors Migels Lopess pagājušajā otrdienā.