Stellantis paziņo par plāniem slēgt Vauxhall furgonu rūpnīcu Lūtonā

Francijas un Itālijas automobiļu gigants Stellantis paziņojis, ka plāns konsolidēt tās rūpnīcas Apvienotajā Karalistē ietvers rūpnīcas Lūtonā slēgšanu. Iespējams, tiks zaudētas aptuveni 1100 darbavietas.

Lūtonas rūpnīcā pašlaik tiek ražoti Vauxhall benzīna un dīzeļa furgoni, un nākamgad bija jāsāk ar akumulatoriem darbināmu vieglo kravas automobiļu (LCV) ražošana Vauxhall, Citroën, Peugeot un Fiat elektriskajiem furgoniem.

Tomēr tagad Stellantis paziņojis, ka plāno investēt citā savā Lielbritānijā bāzētajā rūpnīcā Elsmīrportā, kur tās mērķis ir pārcelt daļu no pašreizējām Lūtonas rūpnīcas darbībām.

Stellantis paziņojumā norādīja, ka viņu misija ir izveidot “pilnīgi elektrisku, ilgtspējīgu transportlīdzekļu centru savā Elsmīrportas ostā Češīrā, ieguldot 50 miljonus mārciņu”.

Uzņēmums paziņoja, ka ir sācis sarunas ar arodbiedrībām un darbiniekiem par “simtiem darba vietu” pārvietošanu uz Elsmīrportas ostas vietu un “speciālu darba atbalstu” tiem, kas paliek.

Union Unite atbildēja uz paziņojumu, sakot: “Šodien iesniegtais priekšlikums ir bijis pilnīgs sitiens sejā mūsu biedriem Lūtonā, kur Vauxhall transportlīdzekļi tiek ražoti 120 gadus”, piebilstot, ka lēmums “nav pieņemams”.

Uzņēmums Stellantis, kuram pieder arī tādi zīmoli kā Citroen, Peugeot un Fiat, saskaras ar tādām pašām problēmām kā citi lielākie Eiropas automašīnu ražotāji un cīnās ar automašīnu pārdošanu, jo EV pārdošana joprojām ir lēna.

Uzņēmums 2021. gadā investēja 100 miljonus mārciņu (120 miljonus eiro) Elsmīrportā, lai pārveidotu to par piemērotu vietu akumulatoru elektrisko VKA ražošanai, tādā veidā padarot to par pirmo Stellantis akumulatoru elektrisko transportlīdzekļu rūpnīcu pasaulē.

“Mēs esam gatavi atbalstīt mūsu biedrus, darot visu iespējamo, lai nodrošinātu vēsturisko transportlīdzekļu ražošanas saglabāšanu Lūtonā, un mēs aicinām valdību darīt to pašu,” teikts arodbiedrību paziņojumā.

Stellantis lēmumu lielā mērā ietekmēja arī izaicinājumi, kas saistīti ar Apvienotās Karalistes Zero Emission Vehicle (ZEV) mandātu, saskaņā ar kuru ražotājiem ir jāpārdod arvien lielāka elektrisko transportlīdzekļu daļa. Stellantis ir paudis bažas par nepietiekamo pieprasījumu pēc EV un mudinājis valdību veikt regulējuma pielāgojumus, lai izvairītos no turpmākas slēgšanas.

 

Iesaki šo rakstu citiem!

Pievienot komentāru