Latvijas kinoteātrus vismaz reizi pusgadā apmeklē katrs otrais valsts iedzīvotājs, bet skatītāju visiemīļotākie žanri – komēdijas un piedzīvojumu filmas. Kaut arī saldie gāzētie dzērieni un popkorns ir gluži vai pašsaprotama izklaidēšanās kinoteātros daļa, kompānijas “Nielsen” veikta reprezentatīva Latvijas iedzīvotāju aptauja parādīja, ka ceturtdaļa skatītāju ir veselīga uztura piekritēji.
“Droši vien tas nav nekāds brīnums, ka uz lielā ekrāna rādāmas filmas visvairāk vilina jaunatni – katrs piektais jaunietis vecumā no 16 līdz 19 gadiem un katrs ceturtais vecumā no 20 līdz 24 gadiem iegriežas kinoteātrī vismaz reizi mēnesī. Taču ir patiešām interesanti, ka kinozāles, kuras daudziem asociējas ar popkornu un saldajām limonādēm, ir ļoti iecienījuši veselīga uztura piekritēji,” saka “Nielsen” vadītāja Baltijas valstīm Ilona Lepa (Ilona Lepp).
Pēc pētījuma datiem, kinoteātrus pastāvīgi, t. i., ne retāk kā reizi 2–3 mēnešos, apmeklē 28 % no visiem valsts iedzīvotājiem. Nozīmīga kinoteātru apmeklētāju daļa – veseli 26 % – norādīja, ka viņi vienmēr izvēlas veselīgu pārtiku.
“Šādas tendences var būt interesantas ne vien kinoteātru operatoriem, kuri saviem klientiem piedāvā plašu uzkodu un dzērienu izvēli, bet arī reklāmas pasūtītājiem, īpaši tāpēc, ka kinoreklāmas apjomi pēdējos gados strauji pieaug,” uzsver “Nielsen” vadītāja.
Pēc “Nielsen” pētījuma datiem, 38 % valsts iedzīvotāju filmas uz lielajiem ekrāniem skatās tikai paretam, bet 32 % kinozālēs iegriežas retāk nekā reizi gadā vai neiegriežas vispār.
Vislielākās atšķirības vērojamas starp dažādu vecuma grupu pārstāvjiem. Piemēram, kinoteātrus regulāri apmeklē 48 % valsts studentu un tikai 10 % pensionāru.
Visvairāk aizrautīgu kinoteātru apmeklētāju dzīvo Daugavpilī – uz kino regulāri iet 46% iedzīvotāju. Ne retāk kā reizi 2–3 mēnešos kino apmeklē 37 % rīdzinieku, 34 % liepājnieku, 28 % Jūrmalas iedzīvotāju. Citās pilsētās kinoteātrus pastāvīgi apmeklē 22 % iedzīvotāju.
Vērtējot skatītāju simpātijas, nepārspējamas ir komēdijas – tās skatīties nāk 55 % skatītāju, bet tikai nedaudz atpaliek piedzīvojumu filmas, kuras interesē 53 % skatītāju. Pēc reprezentatīvās aptaujas datiem, vissmagāk ar auditorijas sapulcināšanu veicas zinātniskās fantastikas filmām – tās paskatīties nāk 9 % skatītāju.
“Šie skaitļi apstiprina, ka kino Latvijā visbiežāk asociējas ar izklaidi, jautri pavadītu brīvo laiku, un tas ir raksturīgi visām skatītāju vecuma grupām bez izņēmuma. Taču interesanti ir tas, ka, jo vecāks Latvijas kinoteātru apmeklētājs, jo labprātāk tas izvēlas komēdijas žanru. Vislielākās atšķirības kļūst redzamas dzimumu starpā. Vīriešus vairāk interesē ass sižets un piedzīvojumi, kamēr sievietes, kuras prioritāri izvēlas komēdijas un piedzīvojumus, neliedz savas simpātijas arī romantikai,” apgalvo I. Lepa.
Starp kinoteātrus apmeklējošiem vīriešiem vispopulārākās ir piedzīvojumu filmas (59 %), komēdijas (56 %) un asa sižeta filmas (42 %).
Sievietes vislabprātāk izvēlas komēdijas (53 %), piedzīvojumu filmas (47 %), kā arī romantiskas filmas un romantiskas komēdijas (pa 41 %).
Reprezentatīvu viedokļu pētījumu jūlijā veica tirgus pētījumu kompānija “Nielsen”. Pētījuma laikā aptaujāti 1607 Latvijas iedzīvotāji.
Par “Nielsen”:
“Nielsen” ir starptautiska darbības vērtējumu risinājumu kompānija, kura pēta patērētāju uzvedību vairāk nekā 100 pasaules valstīs. Plašsaziņas līdzekļu un reklāmas jomas klientiem kompānija sniedz auditoriju mērījumu pakalpojumus, pirkumu segmentā vienīgā piedāvā pasaules mēroga plaša patēriņa preču mazumtirdzniecības novērtējumu. Vairāk informācijas par kompāniju interneta vietnē www.nielsen.com.