Klāt diena, kad visā pasaulē iepērkoties tiek tērēti miljardi

Melnā piektdiena, kas visā pasaulē, jo īpaši ASV un Lielbritānijā, ir pazīstama kā iepirkšanās trakums, ar katru gadu aizvien vairāk pārņem cilvēku prātus. Statistika liecina, ka, visticamāk, nekas nemainīsies arī šogad.

Latvijā šo fenomenu gan vairāk varam atpazīt pēc mediju uzmanības, kuri ļoti labprāt publicē iepirkšanās trakumā iekarsušu pircēju cīņu foto, taču citviet pasaulē jau daudzus gadus populārais „iepirkšanās trakums”, jeb tā sauktā Melnā piektdiena, kļūst aizvien populārāka. Mazumtirgotāji  šai dienā piedāvā aizvien plašāku produktu klāstu, savukārt patērētāji ir gatavi stundām ilgi gaidīt veikalu atvēršanu, vai tērē milzu naudas summas, iepērkoties internetā.

Melnās piektdienas saknes ir meklējamas ASV, Filadelfijā, kur pagājušā gadsimta vidū šādi tika apzīmēta diena pirms Ziemassvētku iepirkšanās trakuma. 2011. gadā šo koncepciju Lielbritānijā ieveda pasaules interneta mazumtirdzniecības gigants Amazon, savukārt 2013. gadā šim piemēram sekoja arī ASV lielākajam mazumtirgotājam piederošā interneta iepirkšanās vietne ASDA.

Ņemot vērā patērētāju ārkārtīgi lielo interesi, daudzi no pasaules tirdzniecības līderiem „iepirkšanās trakumu” vairs nenodrošina vien 24h, aizvien vairāk piedāvā iespēju iepirkties par ļoti zemām cenām trīs un vairāk dienu.

Piemēram, ASV un Lielbritānijā 2016. gadā ļoti plašs atlaižu piedāvājums jau vairākus gadus ir pieejams četras vai pat piecas dienas. Pašā Melnajā piektdienā pērn, ASV 24h laikā, iepērkoties tika iztērēti 3 miljardi dolāru, savukārt Lielbritānijā – 1.30 miljardi britu mārciņu.

Ja sākotnēji Melnā piektdiena nozīmēja stundām ilgu stāvēšanu pie veikalu durvīm, tad tagad, aizvien biežāk patērētāji izvēlas savus pirkumus veikt internetā. Tā piemēram, pērn Lielbritānijā Melnajā piektdienā, iepērkoties internetā, tika iztērēti 1.2 miljardi britu mārciņu.  Maksājumu pakalpojumu nodrošinātājs Worldpay norādījis, ka pērn Melnajā piektdienā globālo darījumu skaits sasniedzis ātruma 181 darījumu sekundē. Savukārt Visa atklāja, ka nedēļas laikā līdz Melnajai piektdienai tiešsaistes izdevumi pieauguši par 13 % salīdzinājumā ar iepriekšējā gada atbilstošo periodu, un teju 1 miljards eiro iztērēti tieši Melnajā piektdienā.

Runājot par 2017. gadu, šogad Melnā piektdiena būs 24. novembris un lai gan mazumtirgotāji pagaidām vēl savas kārtis neatklāj, taču ir pāris lietas, ko ir svarīgi ņemt vērā gatavojoties „iepirkšanās trakumam”.

Tā piemērām, Amazon, Melnās piektdienas piedāvājumus sāks nodrošināt jau no 17. novembra un visticamāk, tam sekos arī vairums pārējo tirgotāju, tā kā esiet modri.

Pieredze rāda, ka mazumtirgotāji piedāvā ļoti labas cenas viedtālruņiem, klēpjdatoriem, sadzīves un elektrotehnikai, tā kā īpašu uzmanību pievērsiet tieši šīm precēm.

Melnā piektdiena ir arī ideāls laiks, lai ne tikai izdevīgi iepirktos, bet arī savlaicīgi parūpētos par Ziemassvētku dāvanām, tāpēc ja jums patīk iepirkšanās un maciņš atļauj, meklējiet atlaides un izmantojiet izdevību, jo Melnā piektdiena ir patīkama iespēja ietaupīt.

 

Raksts sagatavots izmantojot avotus:

http://www.telegraph.co.uk

http://theconversation.com

 

Komunikācijas eksperts,

mediju attiecību konsultants

Valters Grīnvalds

Iesaki šo rakstu citiem!

Pievienot komentāru