Lamborghini vadītājs ir teicis, ka tā klienti joprojām vēlas iekšdedzes dzinēju “skaņu un emocijas”, un uzņēmums tos izmantos savās automašīnās vismaz nākamo desmit gadu laikā.
Uzņēmuma izpilddirektors Stefans Vinkelmans sacīja, ka entuziasms par elektroautomobiļiem mazinās, radot iespēju koncentrēties uz hibrīddzinējiem.
Viņš teica, ka Lamborghini nākamā mēneša laikā izlems, vai ilgi plānotais jaunais modelis Lanzador būs pilnībā elektrisks vai tikai spraudkontakta hibrīds.
Vinkelmans uzstāja, ka uzņēmums ir sociāli atbildīgs, taču piebilda, ka kā mazapjoma ražotājs tā rīcībai būs ierobežota ietekme uz vidi.
Lamborghini ir luksusa zīmols, kas galu galā pieder Volkswagen grupai. Pašlaik tam ir trīs galvenie modeļi.
Temerario un Revuelto ir superauto. Abi ir plug-in hibrīdi, kas apvieno jaudīgus benzīna dzinējus ar elektromotoriem. Tie var darboties pilnībā elektriskā režīmā, bet tikai ļoti īsos attālumos.
Urus ir luksusa SUV, kas pašlaik ir pieejams kā plug-in hibrīds un kā parasta benzīna automašīna. Mazāk eksotisks un noteikti mazāk uzkrītošs nekā superauto, tas tomēr veido vairāk nekā pusi no uzņēmuma pārdošanas apjoma.
Ir arī ierobežotas tirāžas “supersporta” automašīna – Fenomeno, kuras maksimālais ātrums pārsniedz 215 jūdzes stundā. Tiks saražoti tikai 30 eksemplāri, katrs maksās vismaz 3 miljonus eiro (2,6 miljonus mārciņu) pirms nodokļu nomaksas.
Pirms diviem gadiem Lamborghini paziņoja par plāniem radīt pilnībā elektrisku Urus pēcteci, kas būtu bijis pieejams no 2029. gada. Tomēr nesen plāns tika atlikts, un elektriskais modelis tagad nav gaidāms pirms 2035. gada.
Tāpat bija plānots ražot pavisam jaunu ar akumulatoru darbināmu Grand Tourer (GT) modeli ar nosaukumu Lanzador. Tomēr arī šī projekta nākotne ir ļoti neskaidra.
“Mums joprojām ir jāizlemj, vai mēs pārejam uz pilnībā elektriskiem transportlīdzekļiem, lēmumu, ko pieņēmām pirms dažiem gadiem, vai arī jāskatās, vai jaunajā vidē tam vajadzētu būt arī spraudkontakta hibrīdam,” sacīja Vinkelmans.
Jaunā vide, uz kuru viņš atsaucas, ir uztvertā intereses mazināšanās par elektroautomobiļiem augstas klases pircēju vidū.
“Šodien entuziasms par elektroautomobiļiem mazinās,” viņš paskaidroja. “Mēs saskatām milzīgu iespēju palikt pie iekšdedzes dzinējiem un akumulatoru sistēmas daudz ilgāk nekā paredzēts.”
Viņš teica, ka iekšdedzes dzinēju lietošanas turpināšana vēl 10 gadus būtu “galvenokārt uzņēmuma panākumiem”. Viņš uzstāja, ka klienti joprojām ilgojas pēc tradicionālā dzinēja trokšņa un niknuma.
“Tas ir kaut kas, ko viņi vēlas, viņi joprojām vēlas iekšdedzes dzinēja skaņu un emocijas,” viņš teica.
Šī pieeja kontrastē ar Lamborghini itāļu konkurenta Ferrari pieeju, kas virza uz priekšu savus plānus par pirmo pilnībā elektrisko automašīnu.
Atbilstoši nosauktais Elettrica tiks atklāts nākamgad, lai gan uzņēmums šī mēneša sākumā savā Kapitāla tirgus dienā demonstrēja dažas galvenās sastāvdaļas. Tas tiks pārdots līdzās parastajiem un hibrīda modeļiem.
Vinkelmans uzstāja, ka viņa paša uzņēmums neignorē pastāvīgo spiedienu samazināt emisijas.
“Mēs pārdodam 10 000 automašīnu pasaulē, kas katru gadu saražo 80 miljonus automašīnu, tāpēc mūsu ietekme uz CO2 emisijām nav tik svarīga,” viņš teica. “Protams, mēs esam sociāli atbildīgi, bet tam nav lielas nozīmes.”
Jaunu benzīna un dīzeļdzinēju automašīnu, tostarp spraudkontakta hibrīdu, pārdošana gan ES, gan Apvienotajā Karalistē tiks aizliegta no 2035. gada.
Tomēr ES daži ražotāji ir intensīvi lobējuši, lai pārejai uz elektroautomobiļiem tiktu dots vairāk laika, lai “atzītu pašreizējās rūpnieciskās un ģeopolitiskās realitātes”.
Ja tas notiks, iekšdedzes dzinēji varētu palikt tirgū arī pēc pašreizējā termiņa beigām.