Kā Dienvidkorejas skaistumkopšanas industriju ietekmē Trampa tarifi

Automašīnas un viedtālruņi var būt starp Dienvidkorejas lielākajiem eksporta produktiem uz ASV, taču tikai dažas preces iegūst tik uzticīgus sekotājus kā Āzijas valsts skaistumkopšanas līdzekļi.

K-beauty – termins, kas aptver plašu ādas kopšanas līdzekļu, grima un kosmētikas klāstu no Dienvidkorejas – tiek slavēts par tā kvalitāti un vērtību, pēdējos gados veicinot pieaugošo pieprasījumu.

Dienvidkorejas kultūras globālā pievilcība ir veicinājusi arī tās kosmētikas popularitāti.

ASV dzīvojošā Pērla Maksa BBC stāsta, ka ar K-beauty līdzekļiem viņu iepazīstināja draugi. Dienvidkorejas serumi ir labāk piemēroti viņas ādai, salīdzinot ar dažiem Rietumu zīmoliem, kas mēdz būt bargāki, saka 27 gadus vecā grafiskā dizainere.

Tagad “95% no manas ādas kopšanas sastāv no K-beauty produktiem,” viņa piebilst.

Maka nav vienīgā, kas dod priekšroku Dienvidkorejas ādas kopšanas zīmoliem. Saskaņā ar nozares aplēsēm amerikāņi 2024. gadā K-beauty produktiem iztērēja pat 1,7 miljardus ASV dolāru. Tas ir vairāk nekā 50% pieaugums salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu.

K-beauty produkti bieži vien ir pievilcīgākas cenas nekā to Rietumu analogi, taču tajos ir arī sastāvdaļas, kas Rietumos nav tik izplatītas, sākot no sirdslapām līdz gliemežu gļotām.

ASV prezidents Donalds Tramps tagad ir noteicis 15% importa nodokli Dienvidkorejas precēm, ar kurām tirgojas starp Seulu un Vašingtonu. Tas ir mazāk nekā 25% nodeva, ko Tramps bija piedraudējis, taču daudzi patērētāji neriskē.

Korejiešu kosmētikas popularitātes pieaugums Rietumos

ASV K-beauty preču mazumtirgotājs Santé Brand aprīlī piedzīvoja pasūtījumu pieaugumu par gandrīz 30 %, tūlīt pēc tam, kad Tramps atklāja plašus ASV importa nodokļus lielākajai daļai pasaules valstu.

“Kad tika paziņots par tarifiem, klienti sāka stratēģiski domāt par to, kā viņi pārvarēs vētru,” BBC pastāstīja Santé Brand dibinātāja Šejenna Vera. “Patērētāji gatavojas nenoteiktībai.”

Vēl viens K-beauty preču mazumtirgotājs Senti Senti ir pasūtījis vairāk produktu kopš Trampa tarifu draudu sākuma, saka vadītāja Vinnija Džuna.

Šonedēļ viņa saņēma brīdinājumus no piegādātājiem, mudinot mazumtirgotājus “uzkrāt preces pirms tarifiem”.

Abi mazumtirgotāji norādīja, ka K-beauty preču cenas, visticamāk, pieaugs, jo nodevas paaugstina izmaksas visā nozarē.

“Ikviens, kas apgalvo, ka cenas nākamo divu gadu laikā nemainīsies, ir naivs,” saka Šejenna Vera.

Cenas neizbēgami pieaugs, īpaši mazākiem skaistumkopšanas līdzekļu pārdevējiem tādās platformās kā Amazon, kuri darbojas ar nelielu peļņas normu, saka ekonomists Munseobs Lī no Kalifornijas Universitātes Sandjego.

Neskatoties uz augstākām cenām, Dienvidkorejas kultūras globālā popularitāte nozīmē, ka K-beauty līdzekļi, visticamāk, saglabās pieprasījumu ASV, viņš saka.

Lielie K-beauty zīmoli ir daudz labākā pozīcijā, lai absorbētu tarifu izmaksas, nekā to mazākie konkurenti, saka Dienvidkorejā bāzētais biznesa konsultants Ejals Viktors Mamu.

Šie lielākie uzņēmumi varēs izvairīties no ievērojama cenu pieauguma saviem klientiem, jo tiem ir augstākas peļņas normas, viņš saka.

Taču mazākiem K-beauty uzņēmumiem, kas ražo savus produktus Dienvidkorejā, būs grūti ierobežot izmaksas.

Pēdējās dienās prezidents Tramps ir noslēdzis vienošanās ar Japānu un Eiropas Savienību, kas paredz, ka to eksportam uz ASV tiks piemēroti tādi paši 15% tarifi kā Dienvidkorejai.

Tas nozīmē, ka valstis, kurās atrodas daži no pasaules lielākajiem kosmētikas zīmoliem, saskaras ar tādiem pašiem nodokļiem kā K-beauty nozare.

 

Iesaki šo rakstu citiem!

Pievienot komentāru