Amazon un Apple uzrāda spēcīgus ienākumus, taču tarifi mazina investoru apetīti

Tarifi un mākslīgā intelekta sacensības ir padarījušas tehnoloģiju investorus piesardzīgākus, un Amazon un Apple otrā ceturkšņa rezultāti liecina, ka tirgus vairs neliek likmes uz lielajiem tehnoloģiju uzņēmumiem kopumā — tikai uz tiem, kuriem ir skaidra priekšrocība.

Investori cerēja uz plašu lielo tehnoloģiju akciju ralliju, taču Amazon neapmierinošās vadlīnijas un remdenā reakcija uz Apple peļņu liecina, ka tirgus kļūst selektīvāks. Meta, Microsoft un Nvidia izvirzās vadībā, savukārt Amazon, Apple, Google un Tesla atpaliek.

Tas notiek laikā, kad Amazon ziņoja par lielāku otrā ceturkšņa peļņu un pārdošanas apjomiem nekā tajā pašā periodā pagājušajā gadā, uzsverot tiešsaistes giganta noturību, neskatoties uz tarifu nenoteiktību.

Tomēr tā akciju cena pirmstirdzniecības tirdzniecībā kritās par vairāk nekā 7%, jo uzņēmuma darbības ienākumu aplēses pašreizējam ceturksnim bija zemākas par analītiķu prognozēm. Uzņēmums ziņoja par 17,5% izaugsmi Amazon Web Services, tā ievērojamajā mākoņdatošanas nodaļā.

Tikmēr Apple atbrīvojās no ASV tarifiem un neveiksmīgas ienākšanas mākslīgā intelekta jomā, lai paātrinātu ieņēmumu pieaugumu pavasara ceturksnī, taču tehnoloģiju uzņēmumam, kas noteica tendences, joprojām ir jāgaida nelīdzens ceļš, kas varētu novest pie augstākām iPhone cenām.

Ceturtdien publicētie aprīļa-jūnija rezultāti tika publicēti nelabvēlīgā situācijā, kas radīja bažas par uzņēmumu spēju absorbēt gandrīz 2 miljardu dolāru lielu zaudējumu no tarifiem, ko jau noteicis prezidents Donalds Tramps, un citiem, kas tiek ieviesti.

Tarifi atstāj iespaidu uz Amazon un Apple

Trampa tirdzniecības konflikts un Apple neveiksmīgais sākums izšķirošajā pārejā uz mākslīgo intelektu liek investoriem apšaubīt, vai uzņēmums saglabās vadošo pozīciju tehnoloģiju jomā, nozarei pārejot jaunā ērā.

Pirms ceturtdienas ziņojuma publicēšanas Apple akciju cena šogad bija kritusies par 17%, iznīcinot akcionāru bagātību vairāk nekā 525 miljardu eiro apmērā, tādējādi Apple zaudējot pasaules vērtīgākā uzņēmuma titulu.

Lai gan Apple joprojām ir ļoti ienesīga, tarifi, ko Tramps jau ir noteicis Ķīnai un citām valstīm, uzņēmumam pēdējā ceturksnī izmaksāja 800 miljonus ASV dolāru jeb aptuveni 701 miljonu eiro, un izpilddirektors Tims Kuks konferences zvana laikā analītiķiem sacīja, ka nodevas jūlija-septembra periodā radīs papildu zaudējumus 1,1 miljarda ASV dolāru jeb aptuveni 964 miljonu eiro apmērā.

Uzņēmums arī prognozēja, ka tā ieņēmumi jūlija-septembra periodā pieaugs nedaudz lēnāk nekā iepriekšējā ceturksnī.

Amazon ir mēģinājis pārspēt tikšķošo tarifu pulksteni, ievedot ārvalstu preces pirms Trampa tarifu stāšanās spēkā. Arī Amazon, tāpat kā daudziem citiem lieliem mazumtirgotājiem, ir ietekme, lai vienotos par cenām ar saviem piegādātājiem.

Izpilddirektors Endijs Džesijs investoriem sacīja, ka, lai gan ir daudz trokšņa par tarifu ietekmi uz mazumtirdzniecības cenām un patēriņu, viņš teica, ka “nav iespējams zināt, kas notiks”. Tas ir tāpēc, ka daļēji neviens nezina, kur tarifi galu galā nostiprināsies, īpaši Ķīnā, viņš teica.

 

Iesaki šo rakstu citiem!

Pievienot komentāru