Nissan samazina aptuveni 15% no sava globālā darbaspēka jeb aptuveni 20 000 darbinieku, jo Japānas autoražotājs otrdien ziņoja par zaudējumiem tikko noslēgušajā fiskālajā gadā.
Japānas autoražotājs Nissan paziņoja par atveseļošanas plānu, lai izveidotu “noturīgāku biznesu, kas ātri pielāgojas tirgus izmaiņām”, pēc tam, kad uzņēmums ziņoja par neto zaudējumiem 671 miljarda jenu (4 miljardu eiro) apmērā par fiskālo gadu, kas beidzās martā. Tas ir salīdzinājumā ar iepriekšējā finanšu gada tīro peļņu, kas sasniedza 2,6 miljardus eiro.
Zaudējumus galvenokārt noteica transportlīdzekļu pārdošanas kritums Ķīnā un citās valstīs, kā arī pieaugošās restrukturizācijas izmaksas.
Nissan Motor Corp. paziņoja, ka saskaņā ar atveseļošanas plānu samazinās savu automobiļu rūpnīcu skaitu līdz 10 no 17. Tā nenorādīja, kuras rūpnīcas tiek slēgtas, taču apstiprināja, ka tiks slēgtas rūpnīcas Japānā.
“Mums ir kalnā, kur uzkāpt,” žurnālistiem sacīja tās izpilddirektors Ivans Espinosa, uzsverot, ka uzdevums nebūs viegls, prasot disciplīnu un komandas darbu. “Sākot ar šodienu, mēs veidojam Nissan nākotni.”
Līdz 2028. gada martam jāpabeidz darbinieku skaita samazināšana par 9000, par ko tika paziņots pagājušajā gadā. Nissan arī iepriekš paziņoja par plānu atteikšanos no akumulatoru rūpnīcas būvniecības Japānā.
Nissan atveseļošanas plāns ietver mēģinājumus samazināt izmaksas par 500 miljardiem jenu (3,4 miljardiem ASV dolāru), salīdzinot ar pašreizējām izmaksām.
Espinosa, kas stājās pie stūres šā gada sākumā, sacīja, ka jaunākie plāni tika izstrādāti pēc rūpīgas darbības pārskatīšanas, lai saskaņotu ražošanu ar pieprasījumu, tostarp izstrādājot tirgus un produktu stratēģijas. Viņš teica, ka Nissan arī izmantos savas partnerattiecības, piemēram, ar Francijas Renault SA Eiropā un Dongfeng Nissan Ķīnā.
Jokohamā bāzētais autoražotājs sacīja, ka ASV prezidenta Donalda Trampa tarifi automašīnu importam arī kaitē tā rezultātiem.
“Kā jauna vadība mēs izmantojam piesardzīgu pieeju, lai pārvērtētu savus mērķus un aktīvi meklētu visas iespējamās iespējas īstenot un nodrošināt stabilu atveseļošanos,” sacīja Espinosa.
“Visi darbinieki ir apņēmušies strādāt kopā kā komanda, lai īstenotu šo plānu, ar mērķi atgriezties pie rentabilitātes līdz 2026. finanšu gadam,” viņš teica.
Taču Nissan galvenais finanšu direktors Džeremijs Papēns atzina, ka autoražotājs saskaras ar nopietniem izaicinājumiem. Nissan nesniedza peļņas prognozes par fiskālo gadu līdz 2026. gada martam, pamatojot to ar neskaidrībām.