Lielbritānijas valdība piešķirs 10,5 miljonus mārciņu lielu finansējumu, lai sagatavotos jaunajām ES robežpārbaudēm šoruden.
No rudens ceļotājiem no Apvienotās Karalistes un citām valstīm, kas nav ES dalībvalstis, būs jāiziet cauri jaunai digitālai robežsistēmai, ko sauc par ieceļošanas/izceļošanas sistēmu (EES) un ko ievieš ES.
Tajā būs jānofotografējas un jānoņem pirkstu nospiedumi.
Valdības līdzekļi tiks tērēti, lai nodrošinātu ostas ar nepieciešamajām tehnoloģijām šo pārbaužu veikšanai.
Šī sistēma attiecas uz Lielbritānijas iedzīvotājiem un citu valstu pilsoņiem, kas nav ES pilsoņi, kuri ieceļo Eiropas valstī, izmantojot EES, lai uzturētos īslaicīgi.
Lai turpinātu ceļojumu, viņiem būs jāreģistrē pirkstu nospiedumi un fotogrāfija ar pases datiem.
Katru reizi, kad šie ceļotāji iebrauks Eiropas valstī, kas piedalās programmā, vai izbrauks no tās, tas tiks reģistrēts. Pēc tam, kad viņi būs iesnieguši pirkstu nospiedumus un datus, šī reģistrācija būs derīga trīs gadus.
Šajā laikā tā ir jāapstiprina katru reizi, kad persona šķērso robežu. Tā aizstās pasu apzīmogošanu.
Vairumā gadījumu EES pārbaudes notiks, kad ieradīsieties starptautiskajā lidostā, bet, ja ceļojat caur Doveras ostu vai starptautisku vilcienu, pārbaudes notiks Apvienotajā Karalistē.
Tehnoloģija, ko ostas izmantos ceļotāju biometrisko datu noņemšanai, vēl nav apstiprināta. Iepriekš tika izteikts pieņēmums, ka pirkstu nospiedumu noņemšanai varētu izmantot iPad līdzīgu ierīci.
Sākotnēji bija paredzēts, ka EES sāks darboties 2022. gadā, taču tā ir saskārusies ar daudzām neveiksmēm.
Iepriekš tā bija pārcelta uz 2023. gada maiju, pēc tam uz 2023. gada beigām, un tagad paredzams, ka tā stāsies spēkā 2024. gada novembrī.
Eurostar galvenais drošības un staciju vadītājs Simons Ležjēns teica, ka valdība ir atbalstījusi tehnoloģiju un iekārtu uzlabošanu, lai tās atbilstu prasībām.
“Līdz novembrim Eurostar būs pilnībā sagatavojies un izpildīs prasības, nodrošinot vienmērīgu pāreju visiem mūsu pasažieriem,” viņš piebilda.
Doveras ostas operāciju vadītāja Emma Vārda sacīja, ka osta dara visu iespējamo, lai “būtu gatava ar iekārtām, ko izmantos Francijas robežsardzes amatpersonas, kuras darbosies ar jauno sistēmu”.
Katra osta saņems 3,5 miljonus sterliņu mārciņu no finansējuma, kas ir pirmais šāda veida finansējums, kura mērķis ir novērst kavēšanos saistībā ar EES.
Valdības naudu Dovera izmantos, lai palīdzētu apmaksāt piestātnes aizpildīšanu, lai nodrošinātu papildu vietu autobusu pasažieru apstrādei.
Eurostar un Eurotunnel izmantos savu daļu, lai samaksātu par tehnoloģijām un personāla apmācību. Eurotunnel vajadzības gadījumā pievienos vairāk kiosku.
Visi trīs uzņēmumi jau ir ieguldījuši desmitiem miljonu mārciņu no saviem līdzekļiem, lai sagatavotos jaunās sistēmas ieviešanai.