Vairāki jauni modeļi, tostarp hibrīda un pilnībā elektriskie transportlīdzekļi, palīdzēja Renault grupai pagājušajā gadā sasniegt pārdošanas apjoma pieaugumu Eiropā.
Automašīnu ražošanas gigants Renault Group ir atklājis, ka pārdošanas apjomi Eiropā 2024. gadā ir palielinājušies par 3,5%, kas ir par 3,5% vairāk nekā iepriekšējā gadā.
Grupa Eiropā pārdeva 1 599 051 automašīnu, un tās popularitāti galvenokārt veicināja jaunu modeļu izlaišana, jo tā turpina koncentrēties uz elektriskajiem piedāvājumiem un cenas un vērtības attiecību pārdošanas politiku.
Francija, Itālija, Turcija, Spānija un Vācija bija galvenie Renault grupas Eiropas tirgi, bet ārpus Eiropas grupas labus rezultātus uzrādīja Maroka, Indija un Dienvidkoreja.
Pasaulē koncerna pārdošanas apjoms salīdzinājumā ar 2023. gadu pieauga par 1,3%, pārdodot 2 264 815 vienības. Dienvidkorejā pārdošanas apjomi šajā gadā pieauga par 80,6%, un lielu ievērību izpelnījās Grand Koleos modeļa izlaišana. Brazīlijā pārdošanas apjomi pieauga par 10,3%, ko veicināja Kardian pārdošanas apjomi.
Renault turpināja veikt lielus ieguldījumus, lai 2024. gadā paplašinātu savu elektrisko automobiļu (EV) un hibrīda modeļu piedāvājumu, un 9 % no tā pārdošanas apjoma veidoja elektromobiļi. Aptuveni 34,7 % no elektrificēto automobiļu pārdošanas apjoma pagājušajā gadā tika pārdoti Eiropā, kas ir par 4,3 % vairāk nekā iepriekšējā gadā.
Renault Group pievērš lielu uzmanību elektriskajiem transportlīdzekļiem laikā, kad elektromobiļu tirgū pieaug Ķīnas ražotāju konkurence. Tā rezultātā vairāki Eiropas autoražotāji ir zaudējuši tirgus daļu, jo tie cenšas konkurēt ar Ķīnas uzņēmumu modeļiem, kas maksā mazāk un piedāvā plašāku funkciju klāstu.
ES ir noteikusi muitas tarifus Ķīnas elektromobiļu ražotājiem, tostarp Geely, SAIC un BYD, jo pieaug bažas, ka šie uzņēmumi gūst priekšrocības salīdzinājumā ar saviem Eiropas konkurentiem, izmantojot lielas valsts subsīdijas.
Bažas par ekonomiku un iespējamu darbavietu zaudēšanu, kā arī ģeopolitiskā nenoteiktība nozīmē, ka cilvēki, kuri citādi varētu iegādāties jaunu automašīnu, ir piesardzīgāki attiecībā uz naudas tērēšanu. Tas arī ir veicinājis Eiropas elektromobiļu ražotāju pārdošanas apjomu samazināšanos.