Ieviešot dažādas iniciatīvas, lai samazinātu cenas, “Maxima Latvija” veikalos izdevies panākt cenu kritumu virknei ikdienā iecienītu preču, kā arī manāmi bremzēt inflācijas kāpumu pārtikas produktiem.
“Maxima Latvija” veikalos cenas samazinājušās augļiem, dārzeņiem, cukuram, kā arī graudaugiem, kafijai un tējai, kas, piemēram, jūnijā bija par aptuveni 7% lētāka nekā šādā pat laika periodā pērn.
Būtiski, ka augļu, dārzeņu, maizes un graudaugu cenas “Maxima Latvija” veikalos, salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo periodu samazinājušās straujāk nekā tirgū kopumā. Atsevišķām produktu kategorijām, kā, piemēram, minerālūdenim un atspirdzinošajiem dzērieniem, cenas samazinājušās tikai “Maxima Latvija” veikalos, kamēr pārējā tirgū, saskaņā ar CSB datiem, šīs preču kategorijas produktiem cenas augušas par vidēji 3.5%.
Tāpat inflācijas pieaugums “Maxima Latvija” veikalos bijis ievērojami mazāks nekā tirgū kopumā olām, un piena produktiem un sieram (-3.3%).
Tādējādi, neskatoties uz dažādu resursu un izejvielu sadārdzinājumu, kā arī nodokļu izmainām, kas tikušas ieviestas šogad, pārtikas cenu inflācija “Maxima Latvija” veikalos, piemēram, jūnijā sarukusi līdz 0,5%, un pretstatā kopējiem inflācijas rādītājiem pārtikas produktiem, ir aptuveni par 1% zemāka nekā tirgū kopumā.
Jau vēstīts, ka šī gada sākumā mazumtirdzniecības uzņēmums „Maxima Latvija” ir samazinājis regulārās cenas teju 1000 svarīgām un pircēju iecienītām ikdienas precēm. Pirms cenu samazināšanas tika veikts rūpīgs analītisks darbs, lai identificētu tās preču kategorijas un preču grupas, kuras pircējiem ikdienā ir svarīgas un biežāk nonāk iepirkumu grozos, tostarp arī minerālūdens. Regulāro cenu samazinājums teju 1000 precēm ir līdz pat 40%.