Rīgas brīvostas vēsturē vērienīgākajā projektā – Krievu salas terminālī – noslēgumam tuvojas papildu infrastruktūras izbūves darbi, kuru ietvaros tiek izbūvētas nepieciešamās inženierkomunikācijas, kravu laukumi, sliežu pievedceļi, vēju slāpējošs žogs vides prasību ievērošanai, administrācijas ēkas, kā arī turpinās ogļu kraušanas tehnoloģiju montāža. Darbu gaita ļauj izteikt pārliecību, ka visi būvdarbi Krievu salā noslēgsies paredzētajos termiņos.
“Rīgas brīvostas pārvalde rūpīgi seko līdzi noslēdzošā būvdarbu etapa laika grafikam un darbu plānam. Viss process notiek saskaņā ar plānoto un apstiprināto grafiku, un šodien varu paust pārliecību, ka nepieciešamā infrastruktūra tiks nodota stividoriem paredzētajos termiņos, apjomos un kvalitātē. Darbu progress un sadarbība ar stividoriem liek domāt, ka arī stividori spēs izpildīt apņemšanos par savas infrastruktūras un tehnoloģiju sadaļas izbūvi, līdz ar ko pārvākšanās process uz Krievu salu noritēs bez nobīdēm laika grafikā, izpildot visas Eiropas Komisijas prasības,” uzsver Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš.
Stividora SIA “STREK” nomas teritorijā jau pilnā apjomā ir noslēgušies kravu laukumu un inženierkomunikāciju būvdarbi. Šobrīd tiek sagatavotas iekārtu ekspluatēšanas instrukcijas, noformēta izpilddokumentācija un saņemti atzinumi no uzraugošajām institūcijām. 23 metrus augstā vēju slāpējošā žoga izbūves darbi SIA “STREK” teritorijā izpildīti 90% apmērā – ir uzstādīti visi masti un tiek montētas žoga starpmastu stieples un žoga vēja siets. Saskaņā ar plānoto darbu grafiku, vēja žoga būvdarbus SIA “STREK” teritorijā plānots pabeigt līdz 2018. gada septembra beigām. Stividora darbu sadaļā tiek veikti administrācijas un dienesta ēku izbūves iekšdarbi, bet beramkravu izkraušanas ēkā tiek montēti ārsienu paneļi. SIA “STREK” šobrīd aktīvi veic tehnoloģisko iekārtu piegādi un montāžu.
“Varam uzteikt sadarbību ar Rīgas brīvostas pārvaldi. Līdz šim par visiem jautājumiem esam varējuši vienoties un rast abpusēji pieņemamu risinājumu. Tāpat atzinīgi vērtējam būvnieku paveikto. Darbu apjoms un termiņi ir ļoti saspringti, bet, neskatoties uz to, būvdarbu progress norit saskaņā ar plānoto. Ja būvdarbu nodošana ekspluatācijā noritēs pēc grafika, pārvākšanās procesu uz Krievu salu uzsāksim plānotajos termiņos,” atzīmē SIA “STREK” līdzīpašnieks Mihails Gaņevs.
Stividora SIA “Riga Coal Terminal” termināļa nomas teritorijā turpinās pazemes inženierkomunikāciju būvdarbi, tiek izbūvēti pāļi portālceltņu ceļiem starp kravu laukumiem, betonētas sijas, ieklātas dzelzsbetona plātnes kravu laukumos. Uz doto brīdi darbi izpildīti par turpat 80% no kopējā būvdarbu apjoma. Vēju slāpējošajam žogam SIA “Riga Coal Terminal” teritorijā tiek būvēti balstu pamati. Būvlaukumā jau ir piegādāti žoga masti un uzsākta to uzstādīšana. Darbi ir veikti 59% apmērā. Tāpat SIA “Riga Coal Terminal” oktobra vidū plāno uzsākt savu tehnoloģisko iekārtu piegādi un uzstādīšanu Krievu salā.
“Sadarbībā ar Rīgas brīvostas pārvaldi strādājam, lai abas puses izpildītu savu apņemšanos attiecībā uz infrastruktūras, tai skaitā arī jaunās dzelzceļa stacijas “Krievu sala”, gatavību ekspluatācijai, termiņiem un grafikiem. To sekmīga izpilde ir būtiska, lai mēs ar 2019. gadu varētu uzsākt savu kravu apstrādi Krievu salā,” norāda “Riga Coal Terminal” valdes priekšsēdētājs Jānis Priede.
Jau ziņots, ka, rūpējoties par vides prasību ievērošanu, šī gada 25. jūlija Rīgas brīvostas valdes sēdē tika nolemts iegādāties un uzstādīt divas jaunas gaisa kvalitātes monitoringa stacijas no kurām viena tiks izvietota Krievu salas termināļa ziemeļrietumu daļā, savukārt otra – tiešā Rīgas iedzīvotāju tuvumā, terminālim piegulošajā Bolderājas apkaimē – Lielupes ielas rajonā. Iekārtas tiks uzstādītas un darbu sāks līdz šī gada oktobrim.
Lai atbrīvotu Rīgas pilsētas centru no ogļu kravām un pārvietotu ogļu pārkraušanu uz jauniem, ar mūsdienīgām tehnoloģijām aprīkotiem termināļiem Krievu salā, Rīgas brīvostas pārvalde 2012. gadā uzsāka projektu “Infrastruktūras attīstība Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra”. 2015. gada 31. decembrī noslēdzās Krievu salas termināļa pamatinfrastruktūras izbūve, kuras ietvaros tika izveidotas 4 dziļūdens piestātnes (15,5m) ar kopējo garumu 1180 metri un nepieciešamā pievadceļu un inženiertehniskā infrastruktūra.