Itālijas dzelzceļa operators atklāj 1 miljarda eiro ieguldījumu, lai cīnītos pret Eurostar monopolu

Itālijas valsts dzelzceļa grupa Ferrovie dello Stato (FS) otrdien atklāja plānus caur Lamanša tuneli uzsākt ātrgaitas dzelzceļa satiksmi starp Parīzi un Londonu.

Pakalpojums, ko paredzēts ieviest līdz 2029. gadam, būs izaicinājums Eurostar ilgstošajam monopolam maršrutā starp Apvienotās Karalistes galvaspilsētu un kontinentālo Eiropu.

FS paziņoja, ka projekts ar 1 miljardu eiro tiks īstenots sadarbībā ar Spānijas firmu Evolyn, ko vadīs Kosmenu ģimene.

Evolyn jau 2023. gadā paziņoja, ka vēlas sākt satiksmi starp Parīzi un Londonu. Sīkāka informācija par partnerību ar FS vēl nav pabeigta.

“Šīs investīcijas ir izšķirošs solis uz priekšu FS Group redzējumā par integrētāka, konkurētspējīgāka un ilgtspējīgāka Eiropas dzelzceļa tīkla izveidi,” teikts Stefano Antonio Donnarumma, FS Group izpilddirektora paziņojumā.

“Ātrgaitas dzelzceļu tīkli ir efektīvas un videi draudzīgas mobilitātes mugurkauls, un, paplašinot savu klātbūtni galvenajos koridoros, mēs ne tikai ieguldām infrastruktūrā un inovācijās, bet arī Eiropas transporta nākotnē,” viņš piebilda.

Saikne starp Londonu un Parīzi varētu tikt paplašināta, lai nodrošinātu satiksmi caur Lilli, Ešfordu, Lionu, Marseļu un Milānu, otrdien paziņoja FS.

Paziņojums nāk pēc tam, kad Virgin Group, kas pieder miljardierim Ričardam Brensonam, pagājušajā mēnesī arī izteica piedāvājumu apstrīdēt Eurostar monopolu.

Virgin Group paziņoja Financial Times, ka tā plāno piesaistīt 700 miljonus mārciņu (820 miljonus eiro) parādu, lai finansētu augstfrekvences pakalpojumu no Londonas uz Parīzi un Briseli, plānojot vēlāk pagarināt maršrutu līdz Amsterdamai

Firmas plānus kursēt vilcienus pa šiem maršrutiem sākotnēji sarežģīja Austrumlondonas dzelzceļa depo, kas ir vienīgā pieejamā vieta ātrgaitas Lamanša vilcienu novietošanai.

Pēc tam, kad Eurostar apgalvoja, ka ir izmantojis visas pieejamās vietas, Evolyn un Virgin vērsās Apvienotās Karalistes dzelzceļa regulatorā.

Otrdien izplatītajā paziņojumā FS norādīja, ka ir saņēmusi zaļo gaismu no Apvienotās Karalistes Dzelzceļa un ceļu biroja, lai izmantotu Temple Mills depo.

Itālijas uzņēmums jau nodrošina ātrgaitas satiksmi starp Milānu un Parīzi, kā arī starppilsētu vilcienus Francijā. FS Group ir reģistrēta arī Apvienotajā Karalistē, kur tā darbojas kopš vilcienu operatora c2c iegādes 2017. gadā.

Līdzās Virgin, FS un Evolyn firmas Gemini Trains un Deutsche Bahn ir izteikušas interesi par piekļuvi Lamanša tuneļa maršrutam.

Eurostar monopola kritiķi apgalvo, ka pieaugošā konkurence pazeminās biļešu cenas un uzlabos pakalpojumu kvalitāti.

 

Iesaki šo rakstu citiem!

Pievienot komentāru