Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) 2.augusta sēdē izskatīja vairākus nozarei svarīgus jautājumus un noteica uzvarētājus iepriekš izsludinātajos konkursos.
Ņemot vērā grozījumus Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā, kas stājās spēkā 2018.gada 12.jūlijā NEPLP apstiprināja grozījumus Elektronisko plašsaziņas līdzekļu nozares attīstības nacionālajā stratēģijā 2018.-2022. gadam, apstiprinot anketu, kas ir jāiesniedz raidorganizācijām par patiesā labuma guvējiem, kā arī grozījumus attiecībā uz televīziju darbības pamatnosacījumu veidlapu.
Sēdes turpinājumā tika apstiprinātas Latvijas sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu sabiedriskā pasūtījuma plāna sastādīšanas vadlīnijas 2019.-2021.gadam un uzdevumi 2019.gadam. Sabiedriskā pasūtījuma plāna sastādīšanas vadlīnijas trīs gadu periodam veidotas ar mērķi, lai sabiedriskie elektroniskie plašsaziņas līdzekļi stratēģiski plānotu un attīstītu saturu un attīstību ilgtermiņā. NEPLP locekle Aurēlija Ieva Druviete skaidro, ka: “Vadlīnijas nosaka uzdevumus Latvijas Televīzijai, Latvijas Radio un sabiedrisko mediju vienotajam ziņu portālam LSM.LV, pirmkārt, trīs gadu periodam saskaņā ar sabiedriskā labuma radīšanas mērķiem. Otrkārt, uzdevumus, kas konkrēti medijiem ir jāsasniedz nākamajā gadā. Sabiedriskā pasūtījuma veidošanas uzdevumi tiek skatīti kontekstā ar satura pārvaldības mērķiem un uzdevumiem, kas ikgadēji tiek noteikti valdēm – tie ir jāīsteno, lai mediji pasūtījumu spētu īstenot profesionāli, kvalitatīvi, atbilstoši sabiedriskajam labumam, kā arī nodrošinātu ērtu satura lietojamību, pieejamību.”
Sabiedriskajiem medijiem nākamajā gadā ir jāturpina attīstība digitālajā vidē, stratēģiski plānojot satura veidošanu un izplatīšanu. NEPLP uzsver LSM.LV kā satura platformas attīstības nozīmi, paplašinot satura apjomu, daudzveidību un pieejamību gan ziņu portālā, gan citās LSM.LV satura platformās, kas vieno sabiedrisko mediju kanālus interneta vidē. Īpaša uzmanība tiks pievērsta jauniešu auditorijām, kā arī diasporai. Latvijas Televīzijai (LTV) ir uzdots uzdevums attīstīt LTV7 kā aktīva dzīvesveida un sporta kanālu. Sabiedriskajiem medijiem ir jāattīsta saturs mazākumtautībām.
Sabiedriskie mediji nākamajā gadā palielinās saturu apjomu par notiekošo Baltijas un Ziemeļvalstu reģionā. LR (Latvijas Radio) ir noteikts uzdevums izveidot Baltijas korespondenta štata vietu. Medijiem ir uzdevums arī izzināt un integrēt saturā Latvijas uzņēmējdarbības, radošo industriju un inovāciju attīstības tematiku, kā arī ar diasporu un remigrāciju saistītu tematiku. LTV palielinās satura apjomu, kas ataino nemateriālā kultūras mantojuma zināšanu pārnesi un tradīciju pratību šodienā. LR ir jānodrošina Latvijas Radioteātra darbību un ilgtermiņa attīstība. Jāatzīmē, ka sabiedriskie mediji arī nākamgad turpinās atainot Latvijas valsts simtgades notikumus un aktivitātes.
Savukārt LSM.LV noteikti uzdevumi, starp kuriem uzdots attīstīt Latvijas sabiedrisko mediju multimediju platformu mazākumtautību auditorijai sadarbojoties LTV un LR, palielināt satura apjomu, atainojot sabiedriski nozīmīgu pasākumu, forumu, diskusiju video tiešraides un turpināt attīstīt LSM.lv sadaļu bērnu auditorijai u. c. uzdevumi.
Plānots, ka sabiedriskie mediji un sabiedrisko mediju vienotais ziņu portāls LSM.LV 2019.gada sabiedriskā pasūtījuma plānu NEPLP iesniegs ne vēlāk kā līdz 2018.gada 1.oktobrim. Ar Latvijas sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu sabiedriskā pasūtījuma plāna sastādīšanas vadlīnijām 2019.-2021.gadam un uzdevumiem 2019.gadam tuvākajā laikā varēs iepazīties NEPLP mājaslapā.
NEPLP sēdē uzklausīja vienīgo pretendentu SIA “DAUTKOM TV” atkārtotā konkursā “Par raidījumu veidošanu latviešu valodā 2018.gadā Latgales reģionālajos un vietējos elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos, kas raida televīzijas programmas”. SIA “DAUTKOM TV” arī tika atzīta par konkursa uzvarētāju iegūstot tiesības veidot 5 raidījumus par kopējo finansējumu 8154 EUR.
Sēdes turpinājumā NEPLP uzklausīja pretendentus un noteica rezultātus konkursā “Par 2018.gada Saeimas priekšvēlēšanu raidījumu veidošanu komerciālajos elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos, kas raida televīzijas programmas”. Tika uzklausīti AS “Latvijas Neatkarīgā Televīzija”, SIA Politiskās konsultācijas prakse “Image-case”, SIA “Latgales reģionālā televīzija” un SIA “Riga Pictures company” pārstāvji. Izvērtējot saņemtos pieteikumus un uzklausot pretendentu prezentācijas, NEPLP pieņēma lēmumu par konkursa uzvarētāju atzīt AS “Latvijas Neatkarīgā Televīzija”, kas Saeimas priekšvēlēšanu raidījumus veidos televīzijas programmā LNT, sadarbībā ar televīzijas programmu Re:TV.