Dānijas uzņēmums DSV ir noslēdzis darījumu par Vācijas valsts dzelzceļa Deutsche Bahn (DB) loģistikas struktūrvienības Schenker iegādi.
Piektdien parakstītā darījuma vērtība Schenker ir 14,3 miljardi eiro, no kuriem 11,3 miljardi eiro ir pašu kapitāls.
Piektdienas paziņojums ir lielākais pārdošanas darījums DB vēsturē, un DSV kļūs par pasaulē lielāko loģistikas uzņēmumu.
DSV paziņoja, ka tā finansēs pirkumu, pārdodot akcijas līdz pat 5 miljardu eiro apmērā un izmantojot parāda finansējumu.
“Schenker iegāde ir DSV pārveidojošs darījums,” teikts piektdienas Dānijas uzņēmuma paziņojumā.
“Kopā DSV un Schenker kopējie ieņēmumi sasniegs 293 miljardus dāņu kronu… un vairāk nekā 90 valstīs kopā strādās aptuveni 147 000 darbinieku,” turpināja uzņēmums.
Tas nozīmē, ka kopējie ieņēmumi ir aptuveni 39,26 miljardi eiro.
Deutsche Bahn izpilddirektors Rihards Lutzs piebilda: “Mums bija svarīgi atrast spēcīgu partneri Schenker un ilgtermiņa mājvietu uzņēmuma darbiniekiem.”
Viņš norādīja, ka pārdošana nodrošina DB loģistikas meitasuzņēmumam “skaidras izaugsmes perspektīvas”.
DB vēlas pārdot savu ienesīgāko struktūrvienību Schenker, lai atbrīvotu investīcijas iekšzemes pasažieru pārvadājumu biznesam un samazinātu parādsaistības.
Tomēr dažiem pircēja izvēle būs vilšanās.
Par Schenker pretendēja arī privātā kapitāla uzņēmums CVC Capital Partners, piedāvājot, ka DB varētu saglabāt 24,9 % akciju.
Lai gan CVC piedāvājums esot bijis zemāks, ietekmīgā Verdi arodbiedrība atbalstīja šo piedāvājumu, jo uzskatīja, ka tā rezultātā būs mazāk atlaišanas gadījumu.
DSV finanšu direktors Mihaels Ebbe aģentūrai Reuters teica, ka no 15 000 Schenker darbinieku Vācijas uzņēmumā plānots likvidēt no 1600 līdz 1900 amata vietu.
Tomēr Ebbe uzsvēra, ka apvienotais uzņēmums piecu gadu laikā palielinās darbinieku skaitu, lai Vācijas darbinieku skaits pārsniegtu pašreizējo līmeni.
Saskaņā ar Ebbes teikto DSV arī iztērēs papildu 10 miljonus eiro papildu kompensācijām, lai nomierinātu arodbiedrības.
Paredzams, ka darījums tiks pabeigts 2025. gada otrajā ceturksnī, ja to apstiprinās regulatori.
Deutsche Bahn uzraudzības padomei un Vācijas Transporta ministrijai arī ir jādod zaļā gaisma iegādei, kas gaidāma tuvākajās nedēļās.