Starptautiskā Teamsters biedrība paziņoja, ka streiku septiņās Amazon ražotnēs sāks ceturtdienas rītā, arodbiedrībai cenšoties izdarīt spiedienu uz e-komercijas uzņēmumu par darba līgumu galvenajā iepirkšanās periodā.
Teamsters apgalvo, ka strādnieki pievienojas piketa līnijai pēc tam, kad Amazon ignorēja 15. decembra termiņu, ko arodbiedrība noteica sarunām par līgumu. Amazon saka, ka tā neparedz ietekmi uz tās darbību laikā, ko arodbiedrība sauc par lielāko streiku pret uzņēmumu ASV vēsturē.
Teamsters apgalvo, ka viņi pārstāv gandrīz 10 000 darbinieku 10 Amazon objektos, kas patiesībā ir neliela daļa no 1,5 miljoniem cilvēku, ko Amazon nodarbina savās noliktavās un korporatīvajos birojos.
Vienā noliktavā, kas atrodas Ņujorkas Staten Island apgabalā, tūkstošiem strādnieku, kuri 2022. gadā balsoja par Amazon Darba arodbiedrību, ir saistīti ar Teamsters. Citās iestādēs darbinieki, tostarp daudzi piegādes autovadītāji, ir apvienojušies ar viņiem, demonstrējot vairākuma atbalstu, bet nerīkojot valdības administrētas vēlēšanas.
Streiki, kas notiek ceturtdien, notiek vienā Amazon noliktavā Sanfrancisko, Kalifornijā, un sešās piegādes stacijās Kalifornijas dienvidos, kā arī Ņujorkā un Skokijā, Ilinoisā. Amazon darbinieki citos objektos ir “gatavi pievienoties”, sacīja arodbiedrība.
“Amazon spiež savus darbiniekus tuvāk piketa līnijai, neizrādot viņiem nopelnīto cieņu,” teikts Teamsters ģenerālprezidenta Šona M. O’Braiena paziņojumā.
Sietlā bāzētais tiešsaistes mazumtirgotājs ir mēģinājis atkārtot vēlēšanas, kas noveda pie arodbiedrības uzvaras noliktavā Steitenlendā, kuru tagad pārstāv Teamsters. Šajā procesā uzņēmums ir iesniedzis prasību tiesā, apstrīdot Nacionālās darba attiecību padomes atbilstību konstitūcijai.
Tikmēr Amazon saka, ka piegādes vadītāji, kurus Teamsters ir organizējuši vairāk nekā gadu, nav tā darbinieki. Saskaņā ar tā uzņēmējdarbības modeli autovadītāji strādā trešās puses uzņēmumā, ko sauc par piegādes pakalpojumu partneriem, kuri katru dienu klientiem nodod miljoniem paku.
“Jau vairāk nekā gadu Teamsters ir turpinājuši tīši maldināt sabiedrību, apgalvojot, ka viņi pārstāv “tūkstošiem Amazon darbinieku un autovadītāju”. Viņi to nedara, un tas ir vēl viens mēģinājums virzīt nepatiesu stāstījumu,” teikts Amazon pārstāves Kellija Nantela paziņojumā.
Teamsters ir apgalvojuši, ka Amazon būtībā kontrolē visu, ko dara autovadītāji, un tas būtu jāklasificē kā darba devējs. Daži ASV darba regulatori NLRB iesniegtajos iesniegumos ir nostājušies arodbiedrības pusē. Septembrī Amazon palielināja atalgojumu autovadītājiem pieaugošā spiediena apstākļos.