WhatsApp visā ziņojumapmaiņas lietotnē ievieš trīs jaunas reklāmu funkcijas.
Meta piederošā platforma saka, ka jaunās reklāmas netiks rādītas tajā pašā vietā, kur cilvēku privātās tērzēšanas sarunas, kā arī netiks izmantots viņu ziņojumu saturs, kas ir šifrēts, lai izlemtu, kuras reklāmas rādīt.
Tā vietā WhatsApp izmantos lietotāja valsti, pilsētu un valodu, kā arī to, kā viņi mijiedarbojas ar citām reklāmām un kuriem kanāliem viņi seko, lai virzītu ieteikto saturu.
Taču cilvēki, kuri izvēlējušies saistīt savu WhatsApp kontu ar Facebook vai Instagram, redzēs personalizētākas reklāmas.
Jaunās reklāmu funkcijas tiks rādītas sadaļā Atjauninājumi, kas ir atsevišķa cilne lietotnes apakšā. WhatsApp apgalvo, ka tam visā pasaulē ir 1,5 miljardi lietotāju.
Uzņēmumi ar kanāliem varēs izvēlēties reklamēt reklāmas sadaļā Atjauninājumi, lai piesaistītu jaunus sekotājus, kā arī iekasēt maksu par abonementu, lai piekļūtu papildu saturam.
WhatsApp galu galā iekasēs komisijas maksu 10% apmērā no šīs maksas, un atkarībā no uzņēmuma lieluma papildus tām, kas tiek iekasētas lietotņu veikala līmenī, var būt arī papildu izmaksas.
Uzņēmumi varēs arī reklamēties statusa atjauninājuma veidā, kas izskatās līdzīgs Instagram stāstam, un, noklikšķinot uz tā, tiks izveidota saite, lai sāktu tērzēšanu.
Sociālo mediju eksperts Mets Navarra sacīja BBC, ka Meta “liek pamatus tam, lai WhatsApp beidzot kļūtu par monetizējamu platformu mērogā”.
Viņš piebilda, ka uzņēmuma WhatsApp “perifērijas peļņas gūšana”, vienlaikus saglabājot privātās tērzēšanas sarunas, nebūtu bez riska uzņēmumam.
Viņš teica, ka tas jo īpaši varētu attiekties uz tādiem tirgiem kā Apvienotā Karaliste un Eiropa, kur lietotne galvenokārt tiek uzskatīta par ziņojumapmaiņas rīku ar mazāku apetīti pēc satura plūsmām vai reklāmām.
“Jebkurš uzskats, ka lietotne kļūst trokšņaina vai saistīta ar Facebook, izraisīs pretreakciju,” viņš teica.
Nav nejaušība, ka jaunās funkcijas WhatsApp vairāk saskan ar citām Meta platformām Facebook un Instagram.
“Acīmredzot notiek pārklāšanās,” sacīja WhatsApp boss Vils Ketkarts. “Mums ir stāsti vietnē Instagram un stāsti vietnē WhatsApp, un tagad mums ir veids, kā uzņēmumi var reklamēt sevi abos, un mēs uzskatām, ka tas ir labi.”
Viņš sacīja, ka uzskata, ka šī darbība ir “dabisks ziņojumapmaiņas pakalpojumu paplašinājums” un neatšķiras no konkurējošo lietotņu, piemēram, Snapchat un Telegram, funkcijām.
WhatsApp nesen saniknoja lietotājus, ieviešot pastāvīgu pogu Meta AI rīkam, kuru nevar deaktivizēt vai dzēst, un Ketkarts sacīja, ka lietotāji, kuri nevēlas redzēt reklāmas vai sekot kanāliem, netiks spiesti to darīt.
“Es vēlos uzsvērt, ka tas neietekmēs jūsu iesūtni,” viņš teica. “Ja jūs izmantojat WhatsApp tikai ziņojumapmaiņai, jūs to neredzēsit.”