Latvija trešajā vietā tiešsaistes pakalpojumu nodrošināšanā uzņēmējiem

Latvija ieņem trešo vietu jaunajā Eiropas vienotā tirgus rezultātu apkopojuma (Single Market Scoreboard) pārskata sadaļā par tiešsaistes pakalpojumu nodrošināšanu uzņēmējiem. Pārskata mērķis ir novērtēt, kāda informācija un pakalpojumi uzņēmējiem ir pieejami tiešsaistē, t. sk. citu Eiropas Savienības dalībvalstu lietotājiem.

Lai novērtētu sniegto pakalpojumu kvalitāti, pētītas 20 uzņēmējdarbības standartprocedūras un pakalpojumi (uzņēmuma reģistrācija, nodokļu maksātāja numura ieguve, atļauju un licenču ieguve dažādās uzņēmējdarbības jomās u.tml.), kā arī vērtēta lietotāju atsauksmju apkopošana un pakalpojumu uzlabošana.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs (VARAM) Kaspars Gerhards norāda: “Ikvienam uzņēmējam savs laiks un resursi ir jāplāno pārdomāti, tādēļ ir būtiski uzņēmējiem komunikācijā ar valsti nodrošināt iespēju ikdienas darba procesus īstenot attālināti. Rakstisku vēstuļu virknēm un laikietilpīgām klātienes konsultācijām ir jākļūst par vēsturi – e-pārvaldes attīstīšana ir veids, kā valsts var nodrošināt uzņēmējiem viegli pieejamus, saprotamus un lietotājiem draudzīgus e-pakalpojumus. Starptautiskais pētījums liecina, ka šajā jomā esam uz pareizā ceļa informācijas un komunikācijas tehnoloģiju pilnveidošanā. Esmu gandarīts, ka Eiropas līmenī esam pārliecinoši ierindojušies augstajā trešajā vietā, un nešaubos, ka, turpinot darbu pie iesāktā, arī nākotnē Latvija būs līderu pozīcijās.”

Latvijā teju visas valsts pārvaldes iestādes sniedz iespēju komunicēt un saņemt pakalpojumus elektroniski, izmantojot atbilstošus e-saziņas kanālus vai e-rīkus. Valsts pārvaldes pakalpojumu portālā www.latvija.lv ir pieejama informācija par 3 tūkstoš pakalpojumiem un nodrošināti vairāk nekā 500 e-pakalpojumi dažādās jomās. Arvien vairāk iestāžu nodrošina atvērto datu failus, lai cilvēki valsts rīcībā publiski pieejamo informāciju izmantotu savām vajadzībām, un izmanto jaunus tehnoloģiskus risinājumus, lai pakalpojumus padarītu sabiedrībai pieejamākus, vienkāršākus un saprotamākus. Piemēram, Uzņēmumu reģistrā izstrādāts pirmais virtuālais asistents publiskajā pārvaldē Latvijā, lai uzņēmēji sev ērtā laikā un vietā varētu noskaidrot, kas jādara, lai reģistrētu jaunu komersantu, uzņēmumu un organizāciju, veiktu likvidēšanu un noskaidrotu iesniegto dokumentu virzības statusu. Arī Lauku atbalsta dienesta Elektroniskā pieteikšanās sistēma, nodrošina lauksaimniekiem platību maksājumu pieteikšanu pilnībā elektroniski (šī sistēma tika atzīta par labāko IT rīku lauksaimniekiem pasaulē un ieguva uzvarētāja balvu WSIS Prize 2017).

Plašāka informācija par pārskatu pieejama: http://ec.europa.eu/internal_market/scoreboard/performance_by_governance_tool/points_of_single_contact/index_e

Iesaki šo rakstu citiem!

Pievienot komentāru