Hermès paaugstina cenas amerikāņu klientiem, lai segtu Trampa tarifu izmaksas

Luksusa uzņēmums, kas atrodas Francijā, paziņoja, ka paaugstinās cenas ASV, lai kompensētu ASV prezidenta Donalda Trampa 10% tarifu ietekmi pret ES.

Hermès ceturtdienas sarunā ar analītiķiem atklāja, ka tā paaugstinās cenas amerikāņu klientiem, lai kompensētu ASV 10% tarifus ES precēm.

Paredzams, ka šie paaugstinājumi, kas stāsies spēkā no 1. maija, palīdzēs uzņēmumam aizsargāt peļņas normas un pilnībā kompensēt papildu importa izmaksas.

Lai gan Hermès atklāja, ka tās finanses ASV tarifi vēl nav ietekmējuši, saskaņā ar The Wall Street Journal datiem uzņēmuma ieņēmumu pieauguma temps šā gada pirmajā ceturksnī joprojām bija vērojams. Pārdošanas pieaugums 2025. gada pirmajā ceturksnī sasniedza 7,2% pēc nemainīga valūtas maiņas kursa, salīdzinot ar 18% pieaugumu tajā pašā periodā gadu iepriekš.

Paaugstinājumi attieksies uz visiem ASV pārdotajiem produktiem un papildinās parastās ikgadējās cenu korekcijas. Līdz šim šogad šīs korekcijas ir izraisījušas cenu pieaugumu aptuveni par 6% līdz 7% visā pasaulē.

Strauji saasinoties globālajai tirdzniecības spriedzei, vairāki luksusa uzņēmumi drīzumā varētu izvēlēties izmaksu samazināšanas stratēģijas, lai saglabātu peļņas normu vai novirzītu izmaksas uz patērētājiem. Vairāki uzņēmumi var atsaukt vai mainīt savus norādījumus par turpmākajiem ieņēmumiem.

Eiropas luksusa sektora trieciens ietekmē tādus uzņēmumus kā LVMH, Kering, Chanel un Prada, jo īpaši tāpēc, ka Trampa 10% bāzes tarifs varētu atkal pieaugt līdz 20%.

Prezidents ir apturējis tā saukto “savstarpējo” likmi ES un daudzās citās valstīs uz 90 dienām.

No otras puses, Tramps ir noteicis 145% tarifu Ķīnas importam, bet Pekina ir atriebusies ar savu 125% nodevu ASV precēm. Pieaugošā tirdzniecības spriedze īpaši ietekmēs uzņēmumus, kas importē noteiktas sastāvdaļas no Ķīnas, kā arī uzņēmumus, kas pārdod luksusa preces Ķīnas tirgum.

Ādas izstrādājumu uzplaukums, kamēr luksusa pulksteņi atpaliek

Paziņojums nāca klajā, kad luksusa modes gigants Hermès 2025. gada pirmajā ceturksnī publicēja lēnāku pārdošanas apjomu pieaugumu, nekā gaidīts.

Ceturtdienas peļņas pārskatā uzņēmuma kopējie ieņēmumi gada pirmajā ceturksnī bija 4,13 miljardi eiro. 7,2% pieaugums salīdzinājumā ar iepriekšējā gada atbilstošo periodu nedaudz pārsniedza 8% cerības.

Pārdošanas apjoms Eiropā, izņemot Franciju, pieauga par 13%, bet Francijā – par 14%. Pārdošanas apjoms Āzijā, izņemot Japānu, pieauga tikai par 1%, bet Japānas pārdošanas apjoms pieauga par 17%, galvenokārt vietējo klientu lojalitātes dēļ.

Amerikā 2025. gada pirmajā ceturksnī pārdošanas apjoms pieauga par 11%.

Ādas izstrādājumu nozarē pārdošanas apjoms pieauga par 10%, ko veicināja jauno Mousqueton un Médor somu laišana tirgū.

Hermès arī paziņoja, ka paplašina savas ražotnes, no 2025. līdz 2027. gadam plānojot ādas izstrādājumu darbnīcas Šarantā, Ardēnos un Žirondā.

Pārdošanas apjoms zīda un tekstilizstrādājumu nodaļās pieauga par 5%, jo jauni audumi un formāti joprojām bija populāri gan sieviešu, gan vīriešu vidū.

Pulksteņi zaudē savu spīdumu

Tomēr pulksteņu segments kritās par 10%, neskatoties uz jaunu Arceau Le temps voyageur un Hermès H08 modeļu versiju pievienošanu.

Viens no iemesliem pulksteņu pieprasījuma kritumam varētu būt tas, ka globālajā tirgū šobrīd ir pārāk liels luksusa pulksteņu piedāvājums. Tas ir saistīts ar ražošanas pieaugumu, kā arī pandēmijas izraisīto pieprasījuma kritumu atsevišķos tirgos.

Arī par alternatīviem pulksteņu zīmoliem, kā arī par vintage pulksteņiem šobrīd pieaug interese, kas varētu ietekmēt Hermès pulksteņu piedāvājumu. Vairāk patērētāju izvēlas arī viedpulksteņus, nevis luksusa pulksteņus, kas arī var veicināt pārdošanas apjoma samazināšanos.

Tāpat spēcīgā konkurence no Šveices zīmoliem, piemēram, Rolex un Patek Philippe, kas ir vairāk nostiprinājušies pulksteņu nozarē, ir ietekmējusi arī Hermès pulksteņu pārdošanu.

Zīmola parfimērijas un skaistumkopšanas nodaļa piedzīvoja stabilu pārdošanas apjomu pieaugumu, laižot klajā Terre d’Hermès Eau de Parfum Intense, kā arī Rouge Brilliant Silky.

 

Iesaki šo rakstu citiem!

Pievienot komentāru