Disney atgriež Kimmelu: lielu uzņēmumu revolūcijas izmaksas

Disney, kam pieder tīkls, kas vada Jimmy Kimmel Live, paziņoja, ka vadītājs atgriezīsies ēterā pēc šova apturēšanas pagājušajā nedēļā.

Atteikšanās no lēmuma var būt neveikla. It īpaši, ja esat vairāku miljardu dolāru uzņēmums, kas ir iekļuvis politiskā vētrā, un investori analizē katru vārdu.

Šādā nepatīkamā situācijā Disney nonāk šonedēļ pēc tam, kad nolēma atgriezt Jimmy Kimmel Live, vienu no ASV pazīstamākajiem sarunu šoviem.

“Pēdējās dienas esam pavadījuši pārdomātās sarunās ar Džimiju, un pēc šīm sarunām otrdien nonācām pie lēmuma atjaunot raidījumu,” paziņoja uzņēmums.

Disney, kam pieder ABC tīkls, kas vada Kimmela programmu, pagājušajā nedēļā atstādināja vadītāju no darba pēc tam, kad viņš ēterā jokoja par konservatīvā ietekmētāja Čārlija Kirka aiziešanu mūžībā.

Lēmums tika pieņemts pēc federālās valdības draudiem, kas izraisīja bažas par vārda brīvību. Prezidents Donalds Tramps svinēja raidījuma apturēšanu.

“Apsveicu ABC ar to, ka beidzot ir uzdrīkstējušies darīt to, kas bija jādara. Kimmelam nav nekāda talanta un zemāki reitingi nekā pat Kolbertam, ja tas vispār ir iespējams,” prezidents ievietoja ierakstu savā platformā “Truth Social”.

Tomēr, neskatoties uz dažu nometņu svinībām, atlaišana izraisīja sašutumu citu vidū. Pēc paziņojumiem Disneja akciju cena kritās, ietekmējot uzņēmuma vērtējumu. Lēmumu nosodīja dažas arodbiedrības, kā arī vairāki politiķi un Holivudas zvaigznes.

“Jūs nevarat atlaist kādu tāpēc, ka baidāties vai mēģināt piekāpties autoritārai, kriminālai administrācijai Ovālajā kabinetā,” apgalvoja bijušais vēlo vakara raidījumu vadītājs Deivids Letermans.

Bet — no vienas puses, morālas bažas — vai Disney pieņēma gudru biznesa lēmumu, nolemjot atgriezt Kimelu? Un vai viņi vispār bija gudri vai muļķīgi viņu atlaist? Lai gan investori tuvākajās dienās liks likmes uz Volstrītu, Disney noteikti nav pirmais uzņēmums, kas svārstīsies par lēmumu.

Sema Altmana straujā atgriešanās

2023.gadā OpenAI piedzīvoja nemierus, kad uzņēmuma izpilddirektors un līdzdibinātājs Sems Altmans tika atlaists no amata par iespējamu melošanu uzņēmuma valdei.

Dalībnieki apsūdzēja Altmanu par to, ka viņš nav “konsekventi atklāts savā komunikācijā”, piebilstot, ka viņi vairs nav pārliecināti par viņa spējām vadīt uzņēmumu.

Tomēr tonis ļoti ātri mainījās. Pēc Altmana aiziešanas daudzi OpenAI darbinieki draudēja atkāpties no amata, un līdzdibinātājs un prezidents Gregs Brokmans atstāja uzņēmumu.

Tā kā ChatGPT veidotājs baidījās no pāriešanas uz Microsoft, Altmans tika atjaunots amatā tikai dažas dienas pēc atlaišanas, un vēlāk viņam pievienojās arī Brokmans.

2024 gada sākumā neatkarīga izmeklēšana secināja, ka Altmana atlaišana bija “attiecību sabrukuma un uzticības zaudēšanas sekas” starp viņu un valdi, lai gan tika teikts, ka viņa rīcība “nepieprasīja atlaišanu”.

Pēc tam OpenAI valde tika pārveidota, pievienojot vairāk sieviešu, un tika paziņots, ka veiks “uzlabojumus” uzņēmuma pārvaldības struktūrā.

Jaunas idejas ne vienmēr darbojas

Lai minētu dažus vecākus piemērus, varam atgriezties pie Netflix pieļautās kļūdas. Deviņdesmito gadu beigās izklaides gigants sāka darboties kā DVD nomas uzņēmums, lai gan tā straumēšanas pakalpojums sāka attīstīties aptuveni desmit gadus vēlāk.

Kad Netflix pamanīja šīs izmaiņas tirgū, tas 2011. gadā paziņoja abonentiem, ka atdalīs savu ASV disku piegādes pakalpojumu un pārdēvēs to par Qwikster. Uzņēmums brīdināja, ka klientiem, kuri joprojām vēlas saņemt DVD un Blu-ray diskus pa pastu, būs nepieciešami divi atsevišķi konti.

Apmēram mēnesi vēlāk klientu vilšanās tomēr mainīja uzņēmuma nostāju.

“Pastāv atšķirība starp ātru rīcību, ko Netflix ir darījis ļoti labi gadiem ilgi, un pārāk ātru rīcību, ko mēs šajā gadījumā arī izdarījām,” sacīja izpilddirektors Rīds Heistings.

Krīzes pārvaldība kopā ar Kimmelu

Disney un Kimmela gadījumā “spiediens no patērētājiem, bet arī no nozares arodbiedrībām bija tik liels, ka nebūtu bijis prātīgi pieturēties pie lēmuma”, sacīja Joeps Kornelissens, korporatīvās komunikācijas un vadības profesors Roterdamas Vadības skolā, Erasma universitātē.

Viņš pastāstīja Euronews, ka uzņēmums tagad varētu mēģināt izskaidrot šo pavērsienu dažādos veidos. “Viens no tiem varētu būt tēla attīstības sižets, kurā tiek atzīts, ka lēmums bija nepareizs, un parādīts, ka tagad tas atbalsta vārda brīvības principu un satīras nozīmi brīvā un demokrātiskā sabiedrībā.”

Neilgi pēc Volstrītas tirdzniecības sākuma Disney akcijas otrdien pieauga par aptuveni 1%.

 

Iesaki šo rakstu citiem!

Pievienot komentāru