BYD akciju vērtība krītas, Ķīnas elektroautomobiļu cenu strīdiem ietekmējot peļņu

Ķīnas elektroautomobiļu ražotāja BYD akcijas pirmdien kritās pat par 8% pēc tam, kad tas ziņoja par peļņas kritumu cenu strīda dēļ Ķīnas autobūves nozarē.

Automobiļu ražotājs piektdien ziņoja, ka tā tīrā peļņa no aprīļa līdz jūnijam samazinājās līdz 6,4 miljardiem juaņu (900 miljoniem ASV dolāru), kas ir par 30% mazāk nekā gadu iepriekš.

BYD savā iesniegumā norādīja, ka “palielinātā cenu konkurence” starp Ķīnas elektroautomobiļu zīmoliem ir ietekmējusi nozari.

Šeņdžeņā bāzētais ražotājs saskaras ar arvien pārpildītāku tirgu, konkurējot ar vietējiem konkurentiem Nio un XPeng, kā arī ASV autoražotāju Tesla, kuri visi ir samazinājuši cenas, lai piesaistītu pircējus.

Autoražotāja akciju cena pirmdien Honkongā biržas atklāšanas laikā kritās, bet dienas laikā nedaudz atguvās.

Konkurence Ķīnas autobūves nozarē ir sasniegusi “karstumu”, savā paziņojumā norādīja BYD. Uzņēmums norādīja, ka “nozares pārkāpumi… [piemēram] pārmērīgs mārketings” ir ietekmējuši tirgus darbības traucējumus.

Elektroautomobiļu ražotāji ir subsidējuši automašīnu tirgotājus un piedāvājuši pircējiem bezprocentu aizdevumus, jo nozare kļūst arvien nežēlīgāka.

Tas ir izraisījis brīdinājumus no Pekinas, kas mudināja autoražotājus pārtraukt agresīvās atlaides, lai aizsargātu ekonomiku.

Saskaņā ar nozares aplēsēm vidējās automašīnu cenas Ķīnā pēdējo divu gadu laikā ir samazinājušās par aptuveni 19%, un pašlaik tās ir aptuveni 165 000 juaņu (23 100 USD).

Un, neskatoties uz ievērojamiem pārdošanas apjomiem ārzemēs, BYD peļņa nesasniedza analītiķu prognozes par nelielu pieaugumu.

Uzņēmums šogad plānoja pārdot 5,5 miljonus automašīnu visā pasaulē, bet līdz jūlija beigām bija pārdevis tikai 2,49 miljonus.

BYD “pārsteidzošie” rezultāti liecina, ka pat Ķīnas elektroautomobiļu sektora līderis ne vienmēr uzvarēs nežēlīgajā cenukonfliktā, sacīja rūpniecības politikas eksperte profesore Laura Vu no Nanyangas Tehnoloģiju universitātes Singapūrā.

“Akciju cenu kritums tirdzniecībā šorīt liecina par investoru vilšanos,” viņa teica.

Pekinas centieni izbeigt elektroautomobiļu cenu strīdu ir sarežģīti, jo iepriekšējā politika ir novedusi pie pārāk liela dalībnieku skaita nozarē, viņa teica.

Cenu samazinājums var nākt par labu patērētājiem, taču ilgtermiņā tas rada risku radīt Ķīnas elektroautomobiļu pārprodukciju, piebilda profesore Vu.

Tomēr BYD sniegumu nevajadzētu uztvert pārāk negatīvi, BBC sacīja investīciju firmas Downing Fund Managers vadītāja Džūdita Makenzija.

“Viņiem ir bijis tik straujš uzplaukums, ka ir pilnīgi pieņemami, ja ceļā ir kādi šķēršļi.”

Pateicoties hibrīdautomobiļu plašajai popularitātei Ķīnas, Āzijas un Eiropas tirgos, BYD ir kļuvis par pasaulē lielāko elektroautomobiļu ražotāju, 2024. gadā apsteidzot Tesla gada ieņēmumu ziņā.

 

Iesaki šo rakstu citiem!

Pievienot komentāru