Nacionālā ceļu satiksmes drošības administrācija pirmdien paziņoja, ka ir slēgusi pārbaudi attiecībā uz 411 000 Ford SUV un pikapu automašīnu saistībā ar potenciāli bojātu dzinēju, kas varēja zaudēt jaudu bez brīdinājuma.
2022. gada jūlijā ASV automobiļu drošības regulators uzsāka izmeklēšanu par Ford Bronco automobiļiem, kas aprīkoti ar 2,7 l EcoBoost dzinējiem, saistībā ar bažām par defektīvu vārstu pārnesumu.
Vēlāk izmeklēšana tika paplašināta, iekļaujot arī citus modeļus, tostarp Ford Edge, F-150, Explorer un Lincoln Aviator un Nautilus automobiļus ar 2,7 l vai 3,0 l EcoBoost dzinējiem no 2021. un 2022. gada modeļiem.
Normālos braukšanas apstākļos un bez brīdinājuma transportlīdzekļi var zaudēt jaudu un nespēj iedarbināt dzinēju bojāta vārsta dēļ. NHTSA paziņoja, ka ir saņemti 1066 unikāli transportlīdzekļu ziņojumi par šo problēmu.
Augustā Ford atsauca 90 000 transportlīdzekļu pēc tam, kad autoražotājs konstatēja, ka ne visi izgatavotie vārsti bija bojāti un ka lielākā daļa kļūmju radās transportlīdzekļos, kas bija ekspluatācijā neilgu laiku.
Ford atsaukšanas risinājums ietver dīlera pārbaudi un testu, lai noteiktu, vai transportlīdzeklis nav sasniedzis minimālo lietošanas līmeni, lai noteiktu, vai tas bija aprīkots ar bojātiem vārstiem.
Ford norādīja, ka dati liecina, ka lielākā daļa kļūmju ir notikušas automašīnās, pirms tās nobraukušas 20 000 jūdžu, un vairāk nekā puse no visām ziņotajām kļūdām ir notikušas pirms nobraukšanas 5000 jūdžu.
Ford norādīja, ka dzinēja vārsti saplaisāja un iekrita dzinēja sadegšanas kamerā, izraisot katastrofālus dzinēja bojājumus, un apgalvoja, ka problēma radās tādēļ, ka vārsti pārsniedza projektēto cietības specifikāciju, bija trausli un tiem bija lielāka iespēja salūzt, atsaucoties uz piegādātāja ražošanas procesu, teikts NHTSA paziņojumā.
Ieplūdes vārstu materiāls tika mainīts transportlīdzekļiem, kas ražoti pēc 2021. gada oktobra, norādīja Ford. NHTSA norādīja, ka kopš 2021. gada novembra pastāvīgi samazinājies ziņoto kļūmju skaits saistībā ar defektīvā vārsta problēmu.
Pirmdien Ford norādīja, ka 90 000 atsauktajiem transportlīdzekļiem nodrošinās pagarināto garantiju uz 10 gadiem vai 150 000 jūdzēm, atkarībā no tā, kas notiks agrāk. Uzņēmums arī paziņoja, ka nav zināms par nekādām avārijām vai traumām, kas notikušas šīs problēmas dēļ.