ES arvien vairāk tiek izmantoti akumulatora elektriskie un hibrīdmodeļi, savukārt dīzeļdegvielas un benzīna automašīnu pārdošanas apjomi turpina samazināties.
Saskaņā ar Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) datiem, akumulatora elektriskie transportlīdzekļi (BEV) strauji pārņem ES automašīnu tirgu, lai gan populārākā kategorija joprojām ir hibrīdelektriskie modeļi.
Jaunu automašīnu reģistrācija ES 2025. gada pirmajos astoņos mēnešos salīdzinājumā ar pagājušo gadu samazinājās par 0,1%, bet augustā pieauga par 5,3%. No janvāra līdz augustam elektroautomobiļu pārdošanas apjomi salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu pieauga par 24,8%.
“Elektroautomobiļu tirgus daļa 2025. gada augustā kopš gada sākuma saglabājās 15,8 % apmērā, kas joprojām ir zemāka par šajā pārejas posmā nepieciešamo tempu. Hibrīdautomobiļu tirgus joprojām bija vispopulārākais enerģijas veids pircēju vidū,” ACEA paziņoja preses relīzē.
Elektroautomobiļu tirgus daļa palielinājās līdz pašreizējiem 15,8 %, salīdzinot ar 12,6 % gadu iepriekš. Hibrīdautomobiļu pārdošanas apjomi laika posmā no 2025. gada janvāra līdz augustam pieauga par 16,4 %.
Jaunreģistrēto benzīna un dīzeļdzinēju automašīnu skaits gada pirmajos astoņos mēnešos samazinājās attiecīgi par 19,7 % un 25,7 %.
Starp četrām lielākajām ES ekonomikām Vācija reģistrēja elektroautomobiļu pārdošanas apjomu pieaugumu par 39,2 % laika posmā no janvāra līdz augustam. Itālijā šis segments pieauga par 28,9 %, savukārt Spānijā elektroautomobiļu pārdošanas apjomi gandrīz divkāršojās. Turpretī Francijā bija vērojams neliels kritums par 2 %, lai gan tikai augustā elektroautomobiļu pārdošanas apjomi pieauga par 29,3 %.
Volkswagen bija jaunu automašīnu pārdošanas līderis ES 2025. gada pirmajos astoņos mēnešos. Šajā periodā vācu auto gigants nodrošināja 27,5 % tirgus, jo tā kopējais pārdošanas apjoms pieauga par 4,1 % salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu.
Starp tā zīmoliem Skoda un Cupra piedzīvoja vislielāko pārdošanas apjoma pieaugumu – attiecīgi par 10 % un 39,1 %. Turpretī Audi, Porsche un Seat pārdošanas apjomi samazinājās.
Francijas Renault grupas pārdošanas apjomi tajā pašā periodā pieauga par 5,8 %, un katrs no tās Renault, Dacia un Alpine zīmoliem palielināja jaunu automašīnu reģistrāciju skaitu.
Toyota un Stellantis, kas kopā veido gandrīz ceturto daļu tirgus, piedzīvoja pārdošanas apjoma kritumu, savukārt BMW un Mercedes palielināja pārdošanas apjomus.
Tesla pārdošanas apjomi turpināja kristies par vairāk nekā 42%, samazinot tirgus daļu līdz 1,2% no 2,1% pagājušajā gadā. Tikmēr Ķīnas konkurenti turpināja iekarot Eiropas tirgu, BYD pārdodot par +244% vairāk nekā pagājušajā gadā, un SEIC Motors palielinot pārdošanas apjomus par 33,1%.