Farmācijas gigants samazinās vairāk nekā 11% no sava globālā darbaspēka, jo konkurents Eli Lilly iegūst tirgus daļu svara mazināšanas līdzekļu tirgū.
Novo Nordisk trešdien paziņoja, ka samazinās 9000 darbavietu, jo šogad trešo reizi pazemina peļņas prognozes.
Dānijas farmācijas gigants norādīja uz sīvu konkurenci aptaukošanās mazināšanas līdzekļu tirgū, ietekmējot uzņēmuma zināmo produktu Ozempic un Wegovy pārdošanas apmērus.
Aptuveni 5000 no zaudētajām darbavietām notiks Dānijā no 78 400 pasaules darbaspēka, un uzņēmums paredz līdz 2026. gadam ietaupīt 8 miljardus DKK (1,1 miljardu eiro) gadā.
Novo prognozē, ka pārstrukturēšanas izmaksas sasniegs aptuveni 8 miljardus DKK. Tas samazināja darbības peļņas pieaugumu šogad līdz 4–10 %, salīdzinot ar iepriekšējo aplēsi 10–16 %.
“Pārveide atspoguļo uzņēmuma apņemšanos apmierināt pieaugošo globālo pieprasījumu, vienlaikus konkurējot dinamiskākā un patērētāju virzītā tirgū, ko apliecina nesenā izaugsmes palēnināšanās,” Novo paziņoja paziņojumā.
Izpilddirektors Maiks Doustdars atzīmēja, ka pašreizējais nozares tirgus ir kļuvis “konkurētspējīgāks”, atsaucoties uz konkurentiem, piemēram, ASV uzņēmumu Eli Lilly un citiem uzņēmumiem, kas piedāvā lētākas produktu versijas.
Kad jūlijā Doustdars tika iecelts par Novo jauno izpilddirektoru, viņš uzsvēra, ka uzņēmuma izmaksu pārskatīšana ir viena no viņa galvenajām prioritātēm, un augustā viņš ieviesa globālu darbinieku pieņemšanas iesaldēšanu.
Novo arī ir cīnījies, lai iepriecinātu investorus pēc tam, kad tā CagriSema injekcija, eksperimentāls līdzeklis saistība ar svara mazināšanu, klīniskajā pētījumā sagādāja vilšanos.
“Novo Nordisk maksā cenu par to, ka nespēja pārspēt savu konkurentu Eli Lilly sacensībās par visefektīvāko svara mazināšanas produktu iegādi tirgū,” sacīja Russ Molds, AJ Bell investīciju direktors.
“Neapmierinoši zāļu izmēģinājumi ir metuši tumšu mākoni uz uzņēmumu, noslaukot miljardus dolāru no tā tirgus vērtības un maksājot izpilddirektoram Larsam Fruergārdam Jorgensenam darbu.”
Molds piebilda: “[Darbavietu zaudēšana] ir klasiska reakcija uz stratēģisku neveiksmi, kuras mērķis ir pārorientēt uzņēmumu uz to, ko tas dara vislabāk, vienlaikus samazinot lieko naudu, lai palīdzētu samazināt izmaksas.”
Novo akcijas Kopenhāgenas dienas tirdzniecībā aptuveni plkst. 11 pēc Centrāleiropas vasaras laika pieauga par vairāk nekā 2 %.