Ķīnas elektromobiļu ražotājs BYD paziņo par akciju pārdošanu un uzsāk sadarbību ar Tesla

Elektrisko transportlīdzekļu ražotājs ir izveidojis Honkongas lielāko biržas piedāvājumu četru gadu laikā, meklējot naudu paplašināšanai ārvalstīs.

BYD otrdien atklāja, ka ir piesaistījis 5,6 miljardus ASV dolāru (5,3 miljardus eiro) vienā no lielākajiem akciju pārdošanas apjomiem Honkongā pēdējo četru gadu laikā.

Paredzams, ka ieņēmumi tiks izmantoti, lai veicinātu BYD paplašināšanos ārvalstīs. Šobrīd uzņēmums strādā pie vietējo ražotņu izveides Turcijā, Ungārijā un Brazīlijā.

BYD pārdeva 129,8 miljonus akciju par HK$335,20 (40,9 eiro) par akciju, kas ir 8% atlaide no pirmdienas slēgšanas cenas.

BYD atbalsta darbu ar Tesla

Intervijā Financial Times BYD arī atklāja, ka plāno sadarboties ar konkurentu Tesla, cenšoties samazināt benzīna automašīnu skaitu uz ceļiem.

“Mūsu kopējais ienaidnieks ir automašīna ar iekšdedzes dzinēju. Mums ir jāstrādā kopā, lai nozare mainītos,” skaidroja izpilddirektora vietniece Stella Li.

Lai gan abi automašīnu ražotāji cīnās par dominējošo stāvokli EV tirgū, Li apgalvoja, ka BYD joprojām ir gatavs dalīties tehnoloģijās ar ārvalstu uzņēmumiem.

Viņa atsaucās uz autonomas braukšanas programmatūru, kā arī EV tehnoloģiju. Šis piedāvājums sadarboties nāk, neskatoties uz pieaugošo ģeopolitisko spriedzi starp Ķīnu un ASV.

BYD pēdējos gados ir mēģinājis nepārtraukti palielināt savu tirgus daļu Eiropā, piedāvājot salīdzinoši lētākus modeļus nekā vairāki Eiropas EV ražotāji. Uzņēmuma izsmalcinātā akumulatoru tehnoloģija arī ir veicinājusi lielāku pieprasījumu ES.

BYD akumulators ir sava veida litija dzelzs fosfāta (LFP) akumulators, kam ir labāka dzesēšanas efektivitāte un uzlabots enerģijas blīvums. Tas savukārt ļauj EV modeļiem iegūt labāku diapazonu.

No otras puses, Tesla pārdošanas apjomi Eiropā ir atpalikuši, ko analītiķi daļēji skaidro ar izpilddirektora Īlona Muaka pieaugošo iesaistīšanos politikā. Tas ietver viņa atbalstu galēji labējām partijām, piemēram, partijai Alternatīva Vācijai, kā arī viņa draudzību ar ASV prezidentu Donaldu Trampu.

Pastiprināta uzmanība hibrīdautomobiļiem

Pagājušā gada beigās ES noteica tarifus Ķīnas elektriskajiem transportlīdzekļiem, kas importēti blokā, apsūdzot Ķīnas valdību par netaisnīgu vietējo EV uzņēmumu subsidēšanu.

Tas ir novedis pie tā, ka BYD saskaras ar papildu tarifu 17% apmērā papildus esošajai 10% nodevai. Autoražotājs Geely cīnās ar 18,8% nodevu, savukārt Ķīnas valstij piederošajam automašīnu ražotājam SAIC Group arī piemērots 35,3% tarifs.

Tas atkal ir papildus 10% standarta tarifam, ko ES iekasē par visu automašīnu importu blokā. ES nodevas ir radījušas bažas par to, ka Ķīnas EV pārdošanas apjomi turpmākajos mēnešos varētu ciest, jo šie tarifi var ievērojami paaugstināt modeļu cenas.

Tomēr tas ir arī mudinājis vairākus Ķīnas EV ražotājus vairāk pievērsties hibrīdautomobiļiem, kas nav iekļauti pašreizējos tarifos, cenšoties saglabāt savu Eiropas tirgus daļu.

Iesaki šo rakstu citiem!

Pievienot komentāru