Tesla un BMW iesūdz ES tiesā, pieaugot neapmierinātībai par Ķīnas noteiktajiem tarifiem elektromobiļiem

Gan BMW un Tesla, gan citi Ķīnas ražotāji, piemēram, BYD un SAIC, ir iesnieguši prasību par tarifu piemērošanu Ķīnā ražotu elektrisko transportlīdzekļu importam no ES.

BMW un Tesla Šanhajā ir paziņojuši, ka iesūdz Eiropas Komisiju tiesā saistībā ar ES ieviestajiem tarifiem, kas noteikti Ķīnā ražotu elektrisko transportlīdzekļu importam. Šie divi uzņēmumi ir jaunākie, kas pievienojas arvien pieaugošajam skaitam Ķīnas automobiļu ražotāju, tostarp Geely, SAIC un BYD, kuri arī iebilst pret šiem tarifiem.

Tesla akcijas otrdienas pēcpusdienā samazinājās par 2,32 %; BMW akcijas samazinājās par 0,35 %.

Gan BMW, gan Tesla Šanhajā iesniedza prasības Eiropas Savienības Tiesā, taču sīkāka informācija nav atklāta.

Pagājušajā gadā ES piemēroja 7,8 % tarifu Ķīnā ražotajiem Tesla elektromobiļiem, savukārt BMW Ķīnā ražotajiem elektromobiļiem tika piemērots 20,7 % tarifs. Līdzīgi Ķīnas EV ražotājiem, piemēram, Geely, ir piemērots 18,8 % tarifs, savukārt BYD ES tarifs ir 17 %, bet SAIC – 35,3 %. Tas ir papildus parastajam 10 % tarifam, ko piemēro visiem uz bloku importētajiem automobiļiem.

BMW ir uzsvērusi, ka šie tarifi maz palīdz stiprināt vietējo Eiropas autobūves uzņēmumu konkurētspēju.

Kā ziņo The Wall Street Journal, BMW pārstāvis teica: “Gluži pretēji, kompensācijas maksājumi kaitē globāli aktīvu uzņēmumu uzņēmējdarbības modelim, tie ierobežo e-automobiļu piegādi Eiropas klientiem un tādējādi var pat palēnināt dekarbonizāciju transporta nozarē”.

Tomēr uzņēmums paziņoja, ka tas joprojām ir gatavs sarunām par nolīgumu. BMW arī atkārtoti uzsvēra, ka ir svarīgi izvairīties no tirdzniecības konfliktiem starp galvenajām globālajām pusēm, jo to rezultātā bieži vien zaudē visas puses.

ES uzņēmumi spiesti “izolēt” darbību Ķīnā, tādējādi kaitējot konkurētspējai, secināts ziņojumā.

Eiropas Komisija ir atklājusi, ka bloks būs atvērts sarunām, ja vien risinājumā, par kuru panākta vienošanās, tiks ņemta vērā ES izmeklēšanā konstatētā negodīgā konkurence.

Panākuma gadījumā tiesas prāvas potenciāli varētu atņemt Briselei tiesības piemērot tarifus Ķīnas ražojumiem, atceļot attiecīgo likumu un ļaujot cietušajiem uzņēmumiem cīnīties par zaudējumu atlīdzināšanu.

Viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc ES noteica tarifus Ķīnas elektrisko transportlīdzekļu importam blokā, bija pieaugošās bažas par Ķīnas valdības negodīgu vietējo ražotāju subsidēšanu. Tas, savukārt, ļāva tiem pārdot savus ražojumus Eiropas tirgū par pazeminātām cenām, samazinot Eiropas autobūves uzņēmumu cenu.

Veicot izmeklēšanu, ES ir konstatējusi, ka šīs subsīdijas ietver lētāku zemi, atvieglotus aizdevumus, kā arī subsīdijas dažādiem galvenajiem piegādātājiem, piemēram, tērauda ražotājiem.

Tomēr vairāki Ķīnas elektromobiļu ražotāji tagad koncentrējas uz hibrīdautomobiļiem, lai turpinātu paplašināties Eiropas tirgū, jo uz tiem neattiecas pašreizējie tarifi. Tas ir radījis pastiprinātas bažas, ka ES EV tarifi kļūs mazāk efektīvi.

Eiropas automobiļu ražotāji ir strauji zaudējuši tirgus daļu Ķīnas uzņēmumu labā, jo tie piedāvā labākas cenas, atlaides, funkcijas un dizainu. Pašreizējā dzīves dārdzības krīze, kas vērojama daudzviet Eiropā, nozīmē, ka patērētāji lēnāk veic lielus pirkumus, vienlaikus meklējot izdevīgākus piedāvājumus.

Iesaki šo rakstu citiem!

Pievienot komentāru