ASV elektrisko automobiļu ražotājs plāno būvēt lielāko automobiļu rūpnīcu valstī, kas gadā ražotu vienu miljonu automobiļu.
Tesla ir saņēmusi paziņojumu, ka tā var sākt sākotnējos darbus savas elektrisko automobiļu rūpnīcas paplašināšanai Grünheidē netālu no Berlīnes, Vācijā, pēc tam, kad Brandenburgas Valsts vides aģentūra tai ir izsniegusi vides aizsardzības atļauju.
Paredzams, ka pēc rūpnīcas paplašināšanas Tesla pirmā Eiropas rūpnīca palielinās ražošanas apjomu no pašlaik plānotajiem 500 000 automobiļu gadā, kas vēl nav sasniegts, līdz vienam miljonam. Tas pārsniegtu Volkswagen galveno rūpnīcu Volfsburgā un padarītu Grünheidi par lielāko autoražotavu valstī.
Jaunā atļauja ļauj autoražotājam sākt pirmo no trim plānotajiem paplašināšanas posmiem, tostarp noliktavu, akumulatoru elementu testēšanas laboratorijas un loģistikas telpu infrastruktūras būvniecību.
“Šis ir svarīgs pagrieziena punkts, kas mums sniedz nepieciešamo plānošanas drošību, lai nākotnē projektus īstenotu vēl ātrāk,” Tesla sacīja ziņu aģentūrai DPA.
Vēlākajos posmos varētu sekot jaunas ēkas automobiļu un akumulatoru ražošanai. Gigafactory Grünheidē nodarbina 12 500 darbinieku, un tiek uzskatīts, ka Tesla ir ļoti svarīga, lai apmierinātu augošo pieprasījumu Eiropas tirgū.
Tesla vadītājs Ilons Masks ir nosaucis šo rūpnīcu par “izšķirošu, lai paātrinātu pieejamu elektrisko transportlīdzekļu ražošanu”. Tomēr pieprasījums pēc elektromobiļiem Eiropā pašlaik samazinās, tāpēc nav skaidrs, kad Tesla īstenos savus plānus palielināt ražošanu.
Tesla ir saņēmusi plašu kritiku par rūpnīcas izveidi pēc tam, kad satelītattēli parādīja, ka uzņēmums, kas ir labi pazīstams ar to, ka ražo bezizmešu automobiļus rūpnīcās, kurās izmanto atjaunojamo enerģiju, ir nocirtis aptuveni 500 000 koku, lai izveidotu savu giga rūpnīcu Vācijā.
Pašreizējais Vides aģentūras apstiprinājums attiecas uz būvdarbiem, kas tiks veikti uz Tesla jau piederošas zemes. Tomēr Grünheides pašvaldība jau iepriekš apstiprināja citu būvniecību, proti, automobiļu ražotāja dzelzceļa stacijas būvniecību vietā, kas vēl nepieder Teslai un kurā būtu nepieciešams cirst kokus.
Pēc vietējo iedzīvotāju un vides aizstāvju protestiem šie plāni tika samazināti. Saskaņā ar Der Spiegel informāciju tas nozīmē, ka būs jānocērt mazāk koku, nekā sākotnēji plānots.