Pop Mart akciju vērtība trešdien Honkongas dienas tirdzniecībā pieauga par vairāk nekā 12,5 % pēc tam, kad Ķīnas uzņēmums publicēja iespaidīgus peļņas datus.
Labubu lelles radītāja ieņēmumi 2025. gada pirmajā pusē pieauga par 204 % salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, sasniedzot 13,88 miljardus juaņu (1,66 miljardus eiro). Neto peļņa pieauga par 386 % līdz 4,68 miljardiem juaņu (559,39 miljoniem eiro), pārsniedzot prognozes.
Aptuveni 40 % no pārdošanas apjoma veidoja pirkumi ārpus kontinentālās Ķīnas, pateicoties uzņēmuma zīmola Labubu starptautiskajai pievilcībai, kas ir daļa no tā “The Monsters” klāsta.
“The Monsters” pirmajā pusgadā ienesa 4,81 miljardu juaņu (574,99 miljonus eiro), kas veido 34,7 % no kopējiem ieņēmumiem.
Elfiem līdzīgās lelles ir kļuvušas par sensāciju, pateicoties tādu slavenību kā Dua Lipa, Kima Kardašjana un Deivids Bekhems atbalstam.
Daļa no pievilcības ir tā, ka rotaļlietas tiek pārdotas aklā iepakojumā. Tas nozīmē, ka klienti nezina, ko ir iegādājušies, kamēr neatver produktu.
Lai gan uzņēmums tika dibināts 2010. gadā, Pop Mart savu pirmo aklo kastīšu sēriju laida klajā 2016. gadā. Klāsta popularitāte ļāva uzņēmumam kotēties Honkongas biržā 2020. gada decembrī, sasniedzot aptuveni 6 miljardu eiro tirgus kapitalizāciju. Kopš IPO akcijas ir pieaugušas par vairāk nekā 300%.
Pop Mart atvēra savu pirmo Eiropas veikalu Londonā 2022. gada janvārī, cerot paplašināties ārvalstu tirgos. Šodien uzņēmumam ir aptuveni 2600 tirdzniecības automātu un gandrīz 600 veikalu visā pasaulē, kas nozīmē, ka Labubu lelles var iegādāties vairāk nekā 30 valstīs.
Ņemot vērā pieprasījumu pēc lellēm, Pop Mart tagad apsver paplašināšanos Tuvajos Austrumos, Centrāleiropā, Centrālamerikā un Dienvidamerikā. Uzņēmumam ir aptuveni 40 veikalu ASV, un līdz 2025. gada beigām ir paredzēts atvērt vēl 10 veikalus.
Trešdien notikušajā peļņas konferencē izpilddirektors Vans Nins arī paziņoja, ka Pop Mart šonedēļ laidīs klajā jaunu, mini Labubu versiju, ko var piestiprināt pie tālruņiem.
Vans piebilda, ka viņa uzņēmums ir ceļā uz 2025. gada ieņēmumu mērķa sasniegšanu 20 miljardu juaņu (2,39 miljardu eiro) apmērā, norādot, ka “30 miljardi šogad arī būtu diezgan viegli sasniedzami”.
Tomēr daži analītiķi ir pauduši šaubas par uzņēmuma izaugsmes ilgtspējību, ko veicina tādi sociālo mediju vietnes kā TikTok.
“Elfu līdzīgo Labubu leļļu trakums pārvēršas lielā peļņā un naudas plūsmā,” sacīja AJ Bell finanšu analīzes vadītājs Danni Hjūsons. “Tomēr patērētāji var būt kaprīzi, runājot par šāda veida modes tendencēm, un Pop Mart būs smagi jāstrādā, lai balstītos uz šiem panākumiem, ja tas vēlas izvairīties no tā, ka tas kļūst par viena hita brīnumu.”