Toyota palielina elektromobiļu un akumulatoru popularitāti Ķīnā un ASV, jo peļņa strauji pieaug

Toyota spiediens nāk arī laikā, kad Āzijā pieaug bažas par iespējamu tirdzniecības konfliktu, kas sāksies pēc tam, kad prezidents Donalds Tramps noteica tarifus Ķīnas precēm, un Ķīna atbildēja ar tarifiem, kas stāsies spēkā nākamnedēļ.

Japānas autobūves uzņēmums Toyota Ķīnā izstrādā un ražo elektromobiļus un elektrisko automobiļu akumulatorus jaunas partnerības ar Šanhajas valdību ietvaros, ir paziņojis Japānas autobūves uzņēmums.

Toyota Motor Corp arī atklāja, ka sāks ražot akumulatorus elektromobiļiem, hibrīdautomobiļiem un pie elektrotīkla pieslēdzamiem automobiļiem jaunā 14 miljardu ASV dolāru (13,5 miljardu eiro) vērtā rūpnīcā Ziemeļkarolīnā, un aprīlī tiks uzsākta Ziemeļamerikas modeļu piegāde.

Šie soļi izceļ Toyota agresīvo virzību elektromobiļu jomā, nozarē, kurā daži kritiķi apgalvo, ka tā atpaliek no tādiem konkurentiem kā Tesla un BYD laikā, kad Ķīnas elektromobiļu tirgus piedzīvo uzplaukumu un pasaulē aizvien vairāk pieaug bažas par ilgtspējību.

Dienvidrietumu Šanhajā, Dziņšanas rajonā, Toyota šim nolūkam veido uzņēmumu, kurā jauno Lexus EV ražošana sāksies 2027. gadā.

Sākotnējā ražošanas jauda šajā vietā ir 100 000 automobiļu gadā, kas radīs aptuveni 1000 darbavietu, paziņoja pasaules vadošais automobiļu ražotājs. Saskaņā ar Toyota sniegto informāciju akumulatoru rūpnīca ASV radīs aptuveni 5000 darbavietu.

Toyota centieni nāk arī laikā, kad Āzijā pieaug bažas par iespējamo tirdzniecības konfliktu, kas varētu sākties pēc tam, kad prezidents Donalds Tramps  noteica tarifus Ķīnas precēm, un Ķīna atbildēja ar tarifiem, kas stāsies spēkā nākamnedēļ.

“Mēs vienmēr esam centušies būt uzņēmums, kuru mīlēs visur, kur mēs veicam savu uzņēmējdarbību. Tas nekad nav mazinājies,” žurnālistiem sacīja uzņēmuma finanšu direktors Joiči Mijazaki, īpaši nerunājot par tarifiem.

Toyota trešdien arī ziņoja, ka tās peļņa trešajā fiskālajā ceturksnī salīdzinājumā ar iepriekšējo fiskālo gadu ir pieaugusi par 61%, sasniedzot 2,19 triljonus jenu (13,8 miljardus eiro), pie 12,4 triljonu jenu (78 miljardu eiro) pārdošanas apjoma, kas ir par 3% vairāk nekā gadu iepriekš.

Toyota amatpersonas paziņoja, ka pārdošanas apjomi atgūstas no krituma šī fiskālā gada sākumā pēc tam, kad Japānā saistībā ar sertifikācijas skandālu tika apturēta daļa ražošanas.

Pagājušajā gadā Toyota atzina, ka tika veikta plaša mēroga krāpnieciska testēšana, tostarp avārijas testos tika izmantoti neatbilstoši vai novecojuši dati, nepareizi pārbaudīta gaisa spilvenu piepūšana un dzinēja jaudas pārbaudes. Pārkāpumi neietekmēja transportlīdzekļu drošību un ietekmēja tikai ražošanu Japānā.

Toyota pārskatīja peļņas prognozi visam fiskālajam gadam līdz 2025. gada martam līdz 4,5 triljoniem jenu (28 miljardiem eiro), salīdzinot ar iepriekš prognozēto 3,6 triljonu jenu (23,1 miljarda eiro) peļņu, pateicoties valūtas maiņas kursa pozitīvajai ietekmei un izmaksu samazināšanas pasākumiem. Jaunā prognoze joprojām ir mazāka par Toyota peļņu, kas iepriekšējā finanšu gadā bija 4,9 triljoni jenu.

Jaunais uzņēmums Ķīnā ir daļa no Toyota centieniem apmierināt augsto pieprasījumu pēc elektromobiļiem Ķīnā, norāda Toyota. Toyota jau ir Ķīnas FAW Group Co. un Guangzhou Automobile Group Co. ilggadēji partneri Ķīnā, un tie arī turpmāk paliks nemainīgi, viņš sacīja.

Toyota norādīja, ka tā cer dot savu ieguldījumu Ķīnas valdības mērķa sasniegšanā – līdz 2060. gadam panākt oglekļa neitralitāti.

 

Iesaki šo rakstu citiem!

Pievienot komentāru