Netflix akcijas pēcpusdienas tirdzniecībā pēc ceturtā ceturkšņa peļņas ziņojuma, kas pārspēja tirgus gaidas, sasniedza jaunu rekordu.
Netflix akcijas pagarinātajās tirdzniecības stundās pieauga par vairāk nekā 10%, sasniedzot rekordaugstu līmeni pēc labiem ceturtā ceturkšņa ieņēmumiem.
ASV bāzētais straumēšanas tehnoloģiju gigants guva labumu no tā sporta tiešraižu programmām, piemēram, Džeika Pola un Maika Taisona mača, kas veicināja rekordlielu lietotāju reģistrāciju.
Ceturkšņa laikā uzņēmums pievienoja 19 miljonus jaunu abonentu, palielinot lietotāju skaitu pasaulē līdz 302 miljoniem. Ceturkšņa lietotāju skaita pieaugums divreiz pārsniedza analītiķu aplēses, ko veicināja paroļu koplietošanas ierobežošana.
Tomēr šis ir pēdējais ceturksnis, kurā Netflix ziņo par abonementu skaitu, kā uzņēmums informēja pagājušajā gadā, pārorientējoties uz tradicionālākiem rādītājiem, piemēram, peļņas normu un ieņēmumu pieaugumu.
Uzņēmējdarbības svarīgākie notikumi
Netflix skaidroja savu spēcīgo izaugsmi ar hitu satura un īpašu notikumu programmu kombināciju.
Starp svarīgākajiem notikumiem bija Squid Game 2. sezona, Carry-On, kā arī tiešraides sporta raidījumi, piemēram, Džeika Pola un Maika Taisona cīņa, NFL spēles un Beyoncé Bowl.
Turklāt uzņēmums ir nodrošinājis ASV FIFA Pasaules kausa izcīņas sievietēm 2027. un 2031. gadā pārraidīšanas tiesības, tādējādi uzsverot savu apņemšanos veidot “īpašu notikumu programmas, kuras nevar palaist garām”.
Ceturkšņa laikā lietotāju skaita pieauguma galvenais virzītājspēks bija reklāmu atbalstītais līmenis, kas veidoja 55 % no reģistrēšanās gadījumiem valstīs, kurās ir pieejamas reklāmas.
Šī līmeņa lietotāju skaits secīgi pieauga par gandrīz 30 %. “Galvenā prioritāte 2025. gadā ir uzlabot mūsu piedāvājumu reklāmdevējiem, nodrošinot būtisku reklāmas ieņēmumu pieaugumu,” paziņoja Netflix.
“Netflix kļūst par vienas pieturas aģentūru izklaidei, kas investoriem nodrošina izcilu vērtību. Tās reklāmu atbalstītais līmenis paplašina lietotāju bāzi, vienlaikus piesaistot premium klases reklāmdevējus,” sacīja eToro tirgus analītiķis Džošs Gilberts.
Līdz šim spēcīgākais ceturksnis
Netflix kopējie ieņēmumi salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu palielinājās par 16 % – līdz 10,25 miljardiem ASV dolāru (9,83 miljardiem eiro), pārsniedzot analītiķu prognozes par 10,11 miljardiem ASV dolāru (9,7 miljardiem eiro). Peļņa uz akciju bija 4,27 ASV dolāri (4,10 eiro), salīdzinot ar 2,11 ASV dolāriem (2,02 eiro) tajā pašā ceturksnī iepriekšējā gadā.
Tomēr darbības peļņas norma samazinājās līdz 22 %, kas ir zemākais rādītājs 2024. gadā, atspoguļojot ievērojamus ieguldījumus sporta tiešraižu programmās. Visa gada laikā kopējie ieņēmumi pieauga par 16 %, bet neto ienākumi – par 62 %.
Reģionālā skatījumā lielāko Netflix ieņēmumu daļu joprojām veidoja UCAN (ASV un Kanāda) un EMEA (Eiropa, Tuvie Austrumi un Āfrika) tirgi – attiecīgi 44 % un 32 % no kopējā apgrozījuma.
Šajos reģionos ieņēmumi gada laikā pieauga par 4 % un 1 %. Netflix plāno paaugstināt cenas tādos tirgos kā ASV, Kanāda, Portugāle un Argentīna, lai “atkārtoti ieguldītu līdzekļus turpmākai Netflix uzlabošanai”.
Uzņēmums prognozēja, ka 2025. gadā ieņēmumi būs no 43,5 miljardiem ASV dolāru (41,7 miljardiem eiro) līdz 44,5 miljardiem ASV dolāru (42,7 miljardiem eiro), kas ir par 12 % līdz 14 % vairāk nekā iepriekšējās prognozēs.
Uzņēmums arī paaugstināja darbības peļņas prognozi līdz 29 %, kas ir par vienu procentpunktu vairāk. Paredzams, ka brīvā naudas plūsma 2025. gadā sasniegs 8 miljardus ASV dolāru (7,7 miljardus eiro), salīdzinot ar 7,4 miljardiem dolāru (7,1 miljardu eiro) 2024. gadā.
Netflix uzsvēra apņemšanos turpināt savu pamatdarbību, plānojot vairāk seriālu un filmu, kā arī turpmāk attīstīt tiešraides programmas un spēles.