Vai Vācijas autovadītājiem tiks maksāta prēmija par elektrisko transportlīdzekļu iegādi

Vācijas Sociāldemokrātiskās partijas (SPD) priekšlikumi maksāt autovadītājiem tūkstošiem eiro, lai viņi nomainītu savus piesārņojošos automobiļus pret elektriskajiem transportlīdzekļiem, tiek kritizēti par nepareizas problēmas risināšanu.

Plānots, ka vācieši, kas vēlas nodot savus gāzi tērējošos automobiļus metāllūžņos un aizstāt tos ar jauniem elektriskajiem transportlīdzekļiem, saņems 6000 eiro prēmiju. Savukārt, iegādājoties lietotu elektromobili, tiktu izmaksāti 3000 eiro.

SPD, kas ir viena no galvenajām politiskajām grupām Vācijas valdībā, cer, ka metāllūžņu norakstīšanas shēma veicinās Vācijas iestrēgušo pāreju no iekšdedzes dzinēja uz tīrākiem elektromobiļiem un atbalstīs centienus sasniegt klimata mērķus.

Prēmija ir paredzēta, lai pārvarētu vienu no galvenajiem šķēršļiem, kas attur patērētājus no elektrisko transportlīdzekļu iegādes, – izmaksas. Neraugoties uz to, ka akumulatoru cenas samazinās un tirgū parādās arvien vairāk pieejamāku elektromobiļu modeļu, daudzus vēl aizvien būtiski attur elektromobiļu sākotnējā cena.

Priekšlikuma pretinieki, tostarp Vācijas Enerģētikas un ūdens rūpniecības asociācija (BDEW), apgalvo, ka SPD ir pievērsusies nepareizai problēmai, un mudina valdību par prioritāti noteikt uzlādes infrastruktūras paplašināšanu.

Asociācija apgalvo, ka, būtiski nepalielinot uzlādes staciju skaitu gan pilsētās, gan lauku apvidos, elektromobiļu ieviešana būs lēna neatkarīgi no finansiālajiem stimuliem. Viņi uzskata, ka patērētāju bailes no uzlādes izsīkšanas – “uztraukums par uzlādes diapazonu” – ir aktuālāks jautājums nekā elektromobiļa cena.

Zaļo partijas Bundestāga deputāts Mihaels Millers tam piekrīt: “Mēs nevaram patērētājus piespiest iegādāties elektromobiļus, ja viņi nevar atrast vietu, kur tos uzlādēt. Prioritāte būtu jāpiešķir stabila un pieejama uzlādes staciju tīkla izveidei, jo īpaši lauku apvidos,” viņš teica.

Priekšlikuma atbalstītāji apgalvo, ka piemaksa par automobiļu nodošanu metāllūžņos varētu sniegt ļoti vajadzīgo finansiālo stimulu vitāli svarīgajai Vācijas autobūves nozarei. SPD ģenerālsekretārs Kevins Kīnerts uzskata, ka šī shēma var palielināt mazo elektrisko automobiļu pieejamību un nostiprināt Vācijas kā starptautiska autobūves centra pozīcijas.

Volkswagen, BMW un Mercedes-Benz ir apņēmušies tuvākajos gados paplašināt savu elektromobiļu klāstu, un pieprasījuma pieaugums atbalstītu vietējās autobūves nozares atteikšanos no iekšdedzes dzinējiem.

Vācijas lielākās rūpniecības arodbiedrības IG Metall vadītājs Jergs Hofmans uzskata, ka prēmija ir nepieciešams solis, lai veicinātu pieprasījumu pēc elektromobiļiem un, kas ir ļoti svarīgi, aizsargātu darbavietas autobūves nozarē. “Šī piemaksa par nodošanu metāllūžņos nav tikai vides aizsardzības iniciatīva; tā ir rūpniecības politika, lai nodrošinātu Vācijas konkurētspēju pasaules autobūves nozarē,” viņš teica.

Transports rada aptuveni 20 % no Vācijas siltumnīcefekta gāzu emisijām, tāpēc, veicinot ātrāku un plašāku pāreju uz elektrotransportlīdzekļiem, palīdzētu valstij sasniegt mērķi līdz 2045. gadam sasniegt nulles neto emisiju mērķi.

Saskaņā ar iepriekšējo metāllūžņu norakstīšanas shēmu, kas darbojās no 2009. gada janvāra līdz septembrim, klienti saņēma 2500 eiro atlaidi līdz 12 mēnešus vecam automobilim, ja viņi nomainīja vairāk nekā deviņus gadus vecu automobili.

Šī 5 miljardus eiro vērtā shēma pamudināja gandrīz divus miljonus autovadītāju nodot vecos automobiļus metāllūžņos un apmainīt tos pret jauniem, kā arī palielināja automobiļu pārdošanas apjomu par 28 % salīdzinājumā ar to pašu periodu iepriekšējā gadā.

Patlaban tiek apspriests SPD priekšlikums par piemaksu par nodošanu metāllūžņos, un nav apstiprināts datums, kad to varētu ieviest.

Iesaki šo rakstu citiem!

Pievienot komentāru