Streikojošie videospēļu un kustību aktieri ceturtdien rīkoja pirmo piketu pie uzņēmuma Warner Bros un paziņoja, ka mākslīgais intelekts apdraud viņu profesiju.
“Modeļi, kurus viņi izmanto, ir apmācīti mūsu balsīm bez mūsu piekrišanas, bez jebkādas kompensācijas,” aģentūrai Reuters piketā sacīja “Persona 5 Tactica” balss aktrise un videospēļu streika kapteine Leeanna Albanese.
Videospēļu balss aktieri un kustību iemūžināšanas izpildītāji pagājušajā nedēļā izsludināja streiku sakarā ar neveiksmīgām darba līguma sarunām, kurās galvenā uzmanība tika pievērsta ar mākslīgo intelektu saistīto darbinieku aizsardzībai.
Šis ir pēdējais streiks Holivudā, kas atver jaunu sadaļu pēc tam, kad pagājušajā gadā arodbiedrības scenāristi un aktieri izgāja piketā, kur arī mākslīgais intelekts bija galvenais jautājums.
Lēmums streikot pieņemts pēc mēnešiem ilgām sarunām ar lielākajiem videospēļu uzņēmumiem, tostarp Activision Productions, Electronic Arts, Epic Games, Take-Two Interactive, Disney Character Voices un Warner Bros Discovery WB Games.
Tomēr lielākie videospēļu izdevēji, tostarp Electronic Arts un Take-Two, visticamāk, novērsīs lielu streika ietekmi, jo tiem ir pašu studijas un ilgstoši spēļu izstrādes cikli, norāda analītiķi.
Streiks rada arī plašāku aicinājumu uz rīcību visā Holivudā, jo nozares pārstāvji iestājas par likumu, kas arī viņus varētu pasargāt no mākslīgā intelekta riskiem.
Nav lielāka valsts mēroga likuma, kas mūs aizsargātu, tāpēc likums NO FAKES Act būtībā ir tiesību akts ar mērķi aizsargāt mūsu identitāti, aizsargāt mūsu personību valsts mērogā, nevis štatu līmenī.
NO FAKES Act – divpartiju likumprojekts Kongresā, ar kuru tiktu noteikts, ka ir nelikumīgi izgatavot mākslīgā intelekta repliku, kas atdarina kāda cilvēka līdzību un balsi bez viņa atļaujas, – ir guvis atbalstu no izpildītāju arodbiedrības SAG-AFTRA, Kinofilmu asociācijas, Ierakstu akadēmijas un Disney.